Cu ocazia Zilei Mondiale a Siguranței Alimentelor, marcată pe 7 iunie de către Organizația pentru Alimentație și Agricultură (FAO), TRANSAVIA, liderul pieței de carne de pui din România, oferă consumatorilor o serie de sfaturi practice pentru alegerea cărnii de pui sigure și sănătoase.
Acest „mini-ghid” creat pentru cei care apreciază o „carne albă”, fragedă, cu gust savuros și conținut redus de grăsimi, este cu atât mai util cu cât carnea de pui este unul dintre alimentele de bază pe masa românilor, asigurând un aport semnificativ din necesarul zilnic de proteine (aproximativ 50g).
Concret, un prânz format legume și din 200g de piept de pui la grătar furnizează 44g de proteine, iar două pulpe superioare dezosate, fără piele (aproximativ 250g) cu legume asigură un aport de 47g proteine.
- Optați pentru achiziționarea cărnii de pui de la producători de încredere, care respectă riguros standardele de siguranță alimentară și pot furniza informații detaliate despre proveniența și procesul complet de producție al cărnii de pui.
- Verificați proveniența cărnii de pui. Este important să cunoașteți țara de proveniență și producătorul, astfel încât să vă asigurați că animalele au fost crescute în condiții adecvate, că practicile agricole utilizate pentru hrana puilor sunt responsabile și sustenabile, iar abatoarele și fabricile respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară.
- Acordați atenție etichetei produsului pe care îl alegeți. Asigurați-vă că eticheta oferă informațiile legale obligatorii (denumire produs, lista ingredientelor pentru produsele procesate, cantitatea netă a produselor de bază, valabilitatea produsului sau data limită de consum, numele sau denumirea comercială a producătorului, țara de origine sau locul de proveniență etc. – pentru mai multe detalii consultați Ghidul de Bune Practici în etichetarea și publicitatea cărnii de pasăre de pe site-ul ANPC). Citiți informațiile referitoare la data de expirare, condițiile de păstrare și instrucțiunile de preparare. Este important să urmați aceste indicații pentru a asigura siguranța și calitatea cărnii de pui pe care o consumați.
- Acordați atenție caracteristicilor produselor pe care le alegeți.
- Aspectul trebuie să fie curat, cu suprafața umedă, dar nelipicioasă. În cazul produselor congelate, carcasa nu trebuie să prezinte deformări.
- Culoarea musculaturii trebuie să fie roz-roșiatică, caracteristică, cu consistență fermă și elastică.
- Mirosul trebuie să fie caracteristic, normal.
- În cazul carcaselor congelate glazura de gheată trebuie să fie curată, transparentă, fără nuanță roșiatică.
- Organele (ficat, inimă, pipotă) trebuie să fie bine curățate, să prezinte culoare și consistență normale, nemodificate, cu miros caracteristic.
- Analizați cu atenție mesajele de marketing. Orice afirmație care are scopul de a evidenția diferențele produsului trebuie susținută de argumente și informații verificabile. Este recomandat să alegeți produse de la producători de încredere, care comunică în mod transparent despre tot procesul de producție.
- Asigurăți-vă că manipulați corespunzător produsele achiziționate. Este crucial să tratați carnea de pui în condiții igienice și să utilizați ustensile și suprafețe curate atunci când o tăiați și o pregătiți. Este important să gătiți carnea și produsele din carne de pui adecvat, asigurându-vă că acestea ating temperatura internă recomandată indicată pe etichetă.
- Informați-vă cu privire la aspectele legate de siguranța alimentară. Consultați site-uri de încredere, precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Autoritatea Națională Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) și Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Națiunilor Unite (FAO) pentru a afla cele mai recente informații și recomandări în domeniu.
- Cu cât sunteți mai bine informat, cu atât veți putea face alegeri mai sigure și mai responsabile”.
TRANSAVIA pune consumatorii în centrul preocupărilor sale oferind produse sigure, sănătoase și de înaltă calitate. Cu un accent constant pe siguranța alimentară, reputata afacere de familie cu capital 100% românesc realizează audituri interne și externe de certificare pe siguranța alimentului. Aceste măsuri garantează că produsele liderului de piață de carne de pui îndeplinesc cele mai exigente standarde de calitate și siguranță alimentară.
Cel mai mare producător de carne de pui din România pune accent pe practicile agricole responsabile și durabile, asigurând în mod transparent prin publicarea Rapoartelor anuale de Sustenabilitate întocmite conform standardelor GRI, că animalele sunt crescute în condiții adecvate și că se respectă cele mai înalte standarde de siguranță alimentară.
Calitatea și siguranța produselor TRANSAVIA sunt o carte de vizită în afara granițelor, unde compania cu capital 100% românesc exportă aproximativ 30% din producția sa, în 27 de țări de pe mai multe continente.
Afacere de familie, integrată 100%, se distinge ca singurul producător din România care gestionează integral procesul de producție, creștere și prelucrare a tuturor puilor, în facilitățile proprii, putând astfel să garanteze constanță pentru calitatea înaltă și siguranța maximă a tuturor produselor oferite.
Bazându-se pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță, compania are în prezent o capacitate de abatorizare de 30.000 de capete / oră.
TRANSAVIA este singura companie românească care și-a asumat standardele pentru a fi co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar.
În luna martie a acestui an, TRANSAVIA a fost singura companie din sector selectată de Directoratul General pentru Sănătate și Siguranță Alimentară (DG SANTE[1]) al Comisiei Europene pentru a efectua un audit al sistemului de control în domeniul igienei abatorizării și al respectării cerințelor de inspecție a cărnii în România, obținând un rezultat foarte bun.
Pentru mai multe informații despre TRANSAVIA și angajamentul său față de siguranța alimentară, puteți consulta cel mai recent Raport de Sustenabilitate publicat de companie.