Instrumentele digitale disponibile pe piață, datorită cărora se asigură simplificarea logisticii și efectuarea evidenței, colectarea și analiza mult mai facilă a informațiilor despre întreprindere, sunt bine cunoscute de majoritatea fermierilor, fie că vorbim de cei care au în gestiune zeci de hectare, fie de cei care au zeci de mii de hectare de întreținut eficient.
Monitorizarea, controlul, planificarea eficientă și stocarea de lungă durată a datelor sunt câteva avantaje ale platformelor moderne, ce vin să le completeze pe cele menționate anterior. Acum, acestea sunt disponibile, practic, tuturor fermierilor.
Totuși, când vorbim de eficientizarea activității prin prisma experienței utilizării a diferitor soluții, s-ar părea că ceva lipsește, și anume – noțiunea și principiului unui Ecosistem.
Ce ar însemna aceasta? Ei bine, sondajele realizate indică faptul că, mulți fermieri încă mai utilizează cinci, șase sau și mai multe platforme pentru administrarea afacerilor, pentru diferite suprafețe pe care le au în gestiune. Pe lângă disconfort, acest lucru ar însemna mai mult timp investit pentru analiza datelor, acces mai înrăutățit la acestea sau chiar pierderea unor date importante în timp.
Mai multe detalii la acest subiect ne-a oferit Ghenadie Cioinac, co-fondator al Studioului Sistemelor Agricole.
„Având atât experiența unui fermier, cât și reprezentând o companie lider la capitolul integrarea soluțiilor software complexe în cadrul companiile agricole, îmi este mereu relevantă experiența altor fermieri. Agricultura regională a înregistrat progrese importante în ultimii ani în digitalizarea afacerilor, astfel că nu mai este necesar să explicăm importanța și avantajele integrării tehnologiilor.
În schimb, o carență pe care o vedem ține de necesitatea integrării tuturor soluțiilor pe o singură platformă, pentru accesarea mult mai facilă și eficientă a tuturor datelor. O astfel de soluție este disponibilă în cadrul SAS”, specifică Ghenadie Cioinac.
Și cum inovațiile sunt prezentate de obicei în cadrul evenimentelor, compania este mereu conectată la acestea, pentru a discuta direct cu fermierii despre soluțiile disponibile și carențele ce se fac simțite.
„Participăm mereu la evenimentele locale sau internaționale, ultimul fiind „Gala Fermierilor, RALF”, deoarece soluțiile pentru optimizarea costurilor și ajustarea gestionării întreprinderii, mai ales în contextul crizelor actuale, care nu lasă loc erorilor sau plătim pentru acestea mult prea scump, devin indispensabile.
Multe platforme disponibile, fiind pe alocuri puțin integrate, pentru că fiecare dezvoltator în mare parte integrează mai puține module de funcționare în ele, vin la pachet și cu anumite riscuri și probleme. Acest lucru generează ineficiență, în contextul în care fermierii au acum posibilitatea să utilizeze o singură platformă sau maxim două pentru a monitoriza toate datele de care au nevoie. Vorbim de comoditate, acces rapid al datelor și un control mult mai eficient al întreprinderii”.
Ecosistemul SAS integrează cele mai importante soluții, acoperind, practic, toate nivelurile de gestionare a fermei. Spre exemplu, atunci când vorbim de monitorizarea situației din câmp, cele două sisteme disponibile – FarmingOS și Cropwise Operations – vă oferă următoarele funcții disponibile:
- Mobilitatea datelor
- Jurnalul agronomului
- Identificarea zonelor cu probleme
- Imagini zilnice din satelit de la Planet Labs
- Aplicație mobilă pentru agronomi
- Scouting
- Relații funciare
- FarmingOS (vizualizarea economiei)
- Evidența stocurilor
- Rentabilitatea pe câmpuri până la recoltare
- Monitorizarea localizării echipamentelor
- Fișa de cont a tractoristului
- Antenă GPS de înaltă precizie
- Alarme automate
- Monitorizarea nivelului de combustibil
- Controlul consumului de combustibil
- Automatizarea benzinăriei
- Recoltarea culturilor
- Cartea de service
- Aplicații mobile pentru controlul echipamentelor
- Cartografierea aplicațiilor
- Roboți Telegram
- Diferențierea drepturilor de acces
- Date meteorologice
- Stație meteorologică autonomă
- Păstrarea tehnologiei
- Scanare cu un UAV
- Sarcini pentru prelevarea de probe de sol
- Hărți de aplicare diferențiată
- Măsurarea durității solului
- Numărarea plantelor răsărite
- Estimarea randamentului
- Harta culturilor din regiuni
- Controlul activității personalului
- Controlul echipamentului de remorcare.
Pentru mai multe detalii, accesați sasagro.com, iar dacă ai și tu ceva de adus bun în lumea digitalizării agriculturii, Compania SAS mai are deschise înscrierile la concurs pentru funcția de Manager Vânzări. Pentru detalii și informații suplimentare, apelează la 0770 166 039.