8.4 C
București
joi, 22 februarie, 2024

-

HomepageAdvRombat SA are un buget de investiţii de 10 milioane euro în...

Rombat SA are un buget de investiţii de 10 milioane euro în acest an, pentru linii de producţie şi parcuri fotovoltaice

Producătorul de baterii auto Rombat va aloca în acest an un buget de investiţii de 10 milioane de euro, în principal pentru instalarea unei linii semiautomate pentru producţia bateriilor Heavy duty EFB şi realizarea a două parcuri fotovoltaice.

Potrivit unui comunicat al companiei, noua linie de fabricaţie va fi destinată producţiei bateriilor Heavy Duty Champion HD-EFB, pentru vehiculele de mare tonaj, respectiv a bateriilor AGM (Absorbent Glass Mat), instalate pe maşinile cu sistem start-stop.

Bateriile HD-EFB, dezvoltate de Rombat, sunt potrivite atât pentru autocamioane Euro 5/6, cât şi pentru vehicule grele cu cerinţe mari de energie, având o rezistenţă ridicată la vibraţii şi un număr de cicluri de încărcare de 10 ori mai mare decât în cazul bateriilor clasice, la o descărcare de 17,5% în mod continuu, precizează sursa citată.

De asemenea, Rombat intenţionează să investească o parte din suma planificată în două parcuri fotovoltaice. Primul dintre acestea, cu capacitatea de 4,2 MW, urmează a fi cofinanţat prin fondurile puse la dispoziţie prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Proiectul se află în acest moment în stadiul de analiză, implementarea urmând a începe în cursul acestui an.

Al doilea parc fotovoltaic, cu capacitatea de 1 MW, va funcţiona la Copşa Mică, acolo unde compania operează Rebat, propriul centru de reciclare a bateriilor uzate. În paralel, Rombat va investi şi în achiziţia unei instalaţii de producţie a oxigenului, care va funcţiona de asemenea la unitatea din Copşa Mică.

„În cadrul întâlnirii organizate de grupul Metair Investment Limited, de la începutul lunii februarie, din Africa de Sud s-au discutat subiecte privind strategia de dezvoltare atât la nivel de grup, cât şi planurile de viitor pentru fiecare companie subsidiară, ocazie cu care s-a evidenţiat şi necesitatea bugetelor de investiţii. Este pentru prima oară în ultimii zece ani când avem un buget investiţional atât de mare, de până la 10 milioane euro. Aceste trei investiţii majore ne vor ajuta să ne atingem obiectivele de reducere a amprentei de carbon, să ne păstrăm competitivitatea, să optimizăm costurile de operare şi să ne securizăm un grad semnificativ mai mare de independenţă energetică”, a declarat Alin Ioaneş, CEO Rombat SA.

De asemenea, o parte din bugetul de investiţii anunţat de companie va fi alocat pentru îmbunătăţirea spaţiilor de lucru, dar şi pentru formarea şi dezvoltarea continuă a angajaţilor prin cursuri de dezvoltare personală şi profesională.

În 2022, compania a anunţat intenţia de a-şi completa gama de produse cu baterii Li-Ion (litiu-ion), destinate clienţilor care dezvoltă parcuri fotovoltaice sau utilizatorilor casnici (prosumatori) interesaţi să instaleze în locuinţele proprii instalaţii de producere a energiei verzi.

„La nivel global, industria se confruntă cu provocări majore, cum ar fi contextul geopolitic, criza energetică, criza materiilor prime şi a semiconductorilor. O altă provocare pentru industria auto vine în urma deciziei luate de Parlamentul European cu privire la interdicţia de a produce vehicule cu motor cu combustie începând din 2035, în favoarea autovehiculelor electrice, care va avea un impact major în rândul celor circa 500 de companii din România care lucrează în această industrie. În acelaşi timp, industria bateriilor are perspective excepţionale de dezvoltare, fiind în acest moment una foarte dinamică, cu o rată anuală de creştere (CAGR) estimată la 6,57% pentru intervalul 2022-2030”, a afirmat Ioaneş.

Rombat Bistriţa SA, companie deţinută de concernul sud-african Metair, este singurul producător integrat de baterii auto din România. Fondată în urmă cu peste 40 de ani, în 1980, sub denumirea de Acumulatorul Bistriţa, compania şi-a schimbat denumirea în 1991, devenind SC Rombat SA.

Compania a fost deţinută de stat până în 1996, când, în urma privatizării, a fost cumpărată de angajaţi. În 2012, Rombat Bistriţa a fost preluată de Metair International Holdings Cooperatief U.A., parte a grupului Metair Investment Limited.

De-a lungul timpului, Rombat a produs şi vândut baterii auto în peste 40 de state de pe 4 continente. Compania are un parteneriat strategic de peste 25 de ani cu Dacia Renault, iar în 2017 a devenit furnizor pentru Ford Craiova. În 2021 compania a obţinut certificarea Q1 Ford, care atestă standardul maxim de excelenţă ca furnizor OEM. 

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Alexandra Ali: Schimbarea trebuie să pornească de la noi. Soluțiile ADAMA pentru provocările sustenabilității

Interviu cu Alexandra Ali, Manager Omologări ADAMA România &...

Progresul agriculturii digitale în România cu ajutorul științei Inteligenței Artificiale 

Factori precum schimbările climatice, creșterea populației și preocupările legate de securitatea alimentară conduc industria agricolă să caute abordări inovatoare...

Agora Vitis, Syngenta: Suntem mândri să fim partenerul de încredere al viticultorilor români

Agora Vitis „Legături de viță nobilă”, noul concept Syngenta, deschide noi orizonturi și legături pentru viticultura românească, consolidând o...

Agri Trade Summit 2024: 750 de participanți și-au asigurat deja biletul

Agri Trade Summit 2024, organizat de AgriColumn și Godmother, se va desfășura pe 22 Februarie, la București - în...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole