Radu Niculescu este Sales Director în cadrul MerryBerry și a participat în calitate de speaker în cadrul RALF 2022 – Romanian Agriculture Leadership Forum, evenimentul de business al anului în agricultură, cu tema „România Agricolă Europeană”.
MerryBerry este o companie nouă, din 2016, care cultivă 150 hectare cu 3 soiuri de afine aproape de București. Prima plantație a fost făcută în 2017 pe 42 de hectare de afin certificate ecologic.
În agricultura contemporană trebuie folosit pământul, oamenii, dar inevitabil și tehnologia, care a devenit indispensabilă. În 2020 s-a investit într-un depozit de 2.200 mp cu 4 camere de prerăcire și 6 camere refrigerate cu tehnologie ultra low oxygen, o investiție de peste 3 milioane de euro din fonduri europene.
MerryBerry deține și cea mai modernă linie de sortare-ambalare pentru afine din România, super-computerizată, care comunică cu toate celelalte linii de afine din lume și acolo se pot încărca standardele de calitate dorite de diferiți clienți. Linia permite sortarea fructelor după diferite criterii.
Există și un echipament de tray sealing (cu termo-sudare), ce permite reducerea cu 30% a plasticului folosit la ambalaje, deoarece produsele de calitate trebuie să fie și sustenabile – așa cer piețele externe, și aceeași calitate este oferită și pe piața din România.
Linia de sortare are 16 benzi, pentru vrac și fructe ambalate. Iar fructele ajung în 15 min de pe plantație la depozit, fiind un produs super perisabil.
După sortare rezultă anumite fructe din care se fac gemuri, ceea ce reduce foarte mult pierderile. Există și o zonă experimentală de 1 hectar unde s-au plantat multe alte soiuri de afine, în colaborare cu Institutul de la Mărăcineni.
În 2021 a fost deschis și un canal direct de vânzare în urma mai multor solicitări, existând un mare interes pentru afine. Clienții comandă direct de pe pagina Merry Berry și primesc acasă fructele culese cu doar o zi înainte.
Sucurile sunt 100% din afine bio, produse care se vor promova anul acesta pe piețe din țări scandinave și poate Dubai. În România ele se vând nu prin retaileri, ci în magazine specializate bio și prin cafenele.
Pentru a intra pe piețele internaționale e absolută nevoie ca un astfel de business să dețină toate certificările din domeniu, care au impus acestui business și un mod de gândire și de organizare a activității, ceea ce a fost o provocare dar cu mari avantaje ulterioare.