6.4 C
București
joi, 21 noiembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleAEI: România este abia la începutul implementării unui sistem de colectare a...

AEI: România este abia la începutul implementării unui sistem de colectare a uleiului de gătit folosit

România este abia la începutul implementării unui sistem de colectare a uleiului de gătit folosit, cu un potenţial mare de creştere în ceea ce priveşte cantitatea de ulei colectat, arată un studiu realizat de Deloitte la iniţiativa Asociaţiei Energia Inteligentă (AEI) privind utilizarea uleiului alimentar uzat pentru producerea de biocombustibil.

„La începutul acestui an am iniţiat o campanie publică de conştientizare a ceea ce înseamnă uleiul alimentar uzat atât din perspectiva elementelor de mediu, din perspectiva diverselor obligaţii pe care le avem asumate la nivel european”, a afirmat Dumitru Chisăliţă, preşedinte al Asociaţiei Energia Inteligentă, în cadrul evenimentului online „Stop Aruncării Uleiului Alimentar Uzat – exemple de bune practici şi stimularea colectării în România”.

El a subliniat că uleiul uzat poate fi transformat ulterior în biocombustibil şi, totodată, pot fi obţinute venituri suplimentare în România.

„Tot ceea ce înseamnă combustibil, alimente, energie, au înregistrat creşteri foarte mari în ceea ce priveşte preţul, creşteri care, din păcate, în viitorul apropiat nu le vedem a se opri. În următorii 30 de ani, la fiecare decadă cel puţin, preţurile la energia brută se vor dubla, ceea ce înseamnă o perspectivă deloc îmbucurătoare. Toată această situaţie presupune o abordare inteligentă pe care să o avem cu toţii, atât în zona publică, în zona privată, în zona cetăţenilor care îşi desfăşoară activitatea”, a subliniat Dumitru Chisăliţă.

La rândul său, Felician Cardoş, Manager Mediu, Carrefour România, a precizat că în alte ţări sunt facilităţi de colectare în scările de bloc, în benzinării, în foarte multe locuri, astfel încât clientului să îi fie foarte uşor şi confortabil să ducă acele cantităţi de ulei uzat.

„Evident, poate că se pune probleme recompensei. Recompensa este bună atât timp cât ai intenţia de a inocula clientului obiceiul de a face lucrul acesta. Recompensa cu timpul ar trebui să dispară şi să rămână mai degrabă o responsabilitate socială a fiecărui cetăţean, de a se ocupa de locul unde ajunge uleiul acesta. Cei 800.000 de litri pe care am reuşit să îi strângem din 2019 până în 2022 reprezintă doar 6% din volumul vândut în Carrefour, ceea ce este un procent extrem de mic (…) Simţim nevoia de un cadru legislativ, dar unul care să nu fie atât de restrictiv încât să ne înlăture oarecum din veriga colectării uleiului uzat. Suntem punctul de desfacere a uleiului, dar şi poarta către client. Cred că este vorba mai degrabă de o conlucrare inclusiv cu colectorii şi procesatorii de ulei ca să atingem cu toţii acelaşi obiectiv”, a menţionat Felician Cardoş.

‹ adv ›

În opinia sa, se poate face mai mult, dar rezultate palpabile le putem avea „printr-o asociere puternică între colector, alţi retaileri cât şi staţii de benzinărie sau procesatori finali, care sunt rafinăriile.”

„Momentan campania s-a modificat. Am pornit la drum cu unul la trei şi doi la cinci. Din cauza faptului că au crescut preţurile destul de mult, plus că sunt costuri logistice, a trebuit să modificăm şi noi campania cu unu la patru. Adică pentru patru litri de ulei uzat clientul primeşte la schimb un litru de ulei nou”, a mai spus Felician Cardoş. 

  • Citește despre ->
  • AEI
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole