4.5 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleConsiliul Concurenţei: Preţul mediu la ulei de floarea soarelui a crescut cu...

Consiliul Concurenţei: Preţul mediu la ulei de floarea soarelui a crescut cu 8,68% în ultimele trei luni

Preţul mediu la ulei de floarea soarelui a crescut cu 8,68% în ultimele trei luni, iar scumpirile pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, potrivit Consiliului Concurenţei.

De la lună la lună, în intervalul ianuarie – martie 2022, se observă o creştere de 3,80%, dacă se compară luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022, şi o creştere procentuală de 4,70%, în luna martie 2022 faţă de luna anterioară.

Potrivit autorităţii de concurenţă, cel mai mic preţ al uleiului de floarea soarelui, înregistrat în luna martie, a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce preţul cel mai mare a fost de 11,29 lei/litru, arată datele preluate din platforma Monitorul Preţurilor, instrument gestionat de către Consiliul Concurenţei.

‹ adv ›

Astfel, preţul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie a anului 2022, este de 9,179 lei.

Preţul mediu, care are la bază datele încărcate în platforma Monitorul Preţurilor de principalii retaileri, respectiv Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Penny, Profi şi Selgros, a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri, referitor la preţul înregistrat la raft pentru 37 dintre mărcile prezente în magazinele de tip supermarket-hypermarket (Argus, Ardealul, Apus, Floriol, Spornic, Olpo, Surâsul Soarelui, Raza Soarelui, Sorica, Tomis, Untdelemn Bunica, Unisol, Ulvex), dar şi mărcile proprii ale fiecărui retailer.

„Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi al sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi al apropierii Sărbătorilor Pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere. Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat”, se arată în comunicatul instituţiei.

În context, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, recomandă consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare.

„Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Chiriţoiu.

Aplicaţia Monitorul Preţurilor este valabilă atât sub formă de aplicaţie web, cât şi ca aplicaţie mobilă (IOS şi Android) ce poate fi descărcată din App Store şi Google Play şi afişează preţurile pentru alimente de la principalii retaileri, oferind multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

Ucraina este lider mondial în ceea ce priveşte culturile de floarea soarelui şi exporturile de ulei de floarea soarelui. 

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Consiliul Concurenţei analizează barierele în calea digitalizării IMM-urilor

Consiliul Concurenţei a demarat o analiză pentru a identifica...
‹ adv ›

Consiliul Concurenţei: Preţurile medii ale alimentelor de bază au scăzut în prima săptămână din august cu până la 43%

Preţurile medii ale alimentelor de bază vizate de ordonanţa privind plafonarea adaosurilor comerciale au scăzut cu până la 43%...

Consiliul Concurenţei: Preţurile medii ale alimentelor de bază au scăzut cu până la 34%

Preţurile medii ale alimentelor de bază din marile lanţuri comerciale au scăzut cu până la 34%, în contextul aplicării...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole