3.8 C
București
spot_img

-

HomepageȘtiriPrima navă cu porumb ucrainean părăseşte portul Constanţa

Prima navă cu porumb ucrainean părăseşte portul Constanţa

Încărcarea unei nave cu peste 71 000 de tone de porumb ucrainean a fost finalizată joi în portul Constanţa de la Marea Neagră, aceasta fiind prima navă care părăseşte portul românesc de la invadarea Ucrainei de către Rusia, în 24 februarie, a anunţat preşedintele operatorului portuar Comvex, Viorel Panait, transmite Reuters.

În condiţiile în care porturile ucrainene sunt blocate de la începutul războiului, al patrulea mare exportator global de cereale a fost forţat să se exporte în România pe calea ferată pe la graniţa sa de vest sau prin micile sale porturi de la Dunăre.

„Aceasta este prima navă Panamax cu porumb ucrainean care părăseşte portul Constanţa”, a declarat pentru Reuters preşedintele Comvex, Viorel Panait. Acesta a adăugat: „Sprijinirea exporturilor de cereale ale Ucrainei înseamnă să prevenim un val colosal de foamete la nivel global, din cauza blocării porturilor ucrainene”.

Comvex operează terminalul european unde se încarcă cel mai rapid cerealele, acesta putând procesa zilnic până la 70.000 de tone, a precizat Panait.

Mai devreme în această săptămână operatorul a finalizat încărcarea a aproximativ 35.000 tone de minereuri de fier din Ucraina, al doilea vas urmând să fie încărcat în jurul datei de 15 mai, a anunţat preşedintele Comvex.

„Comparativ cu momentul iniţial, când toţi căutau alternative, coridoarele de transport pentru aceste exporturi se conturează lent”, a spus el.

Ucraina a trimis până acum în portul românesc Constanţa aproximativ 80.000 de tone de cereale, fiind aşteptate să sosească cantităţi şi mai mari, a informat marţi directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Florin Goidea.

România, stat membru UE, are frontiere comune la Marea Neagră – o arteră majoră de transport pentru cereale şi petrol – cu Bulgaria, Turcia, Georgia şi Ucraina.

Dar mai sunt multe de făcut în privinţa infrastructurii de conectare a porturilor.

„Infrastructura din jurul portului este o problemă pentru întreaga activitate economică din România, accesul lent generează costuri suplimentare în aceste industrii”, a adăugat Panait.

El a salutat planurile Guvernului român de a reabilita câteva linii de cale ferată care leagă porturile de graniţa cu Ucraina.

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recomandate

Nu plantați livezi fără a realiza analiza solului

Analiza solului realizată înainte de plantarea livezilor este una...

Cotaţia barilului de ţiţei Brent creşte după plafonarea preţului la petrolul rusesc

Cotaţia barilului de ţiţei Brent a urcat luni, după ce grupul OPEC+ a decis să menţină ţintele de producţie,...

Patria Credit a semnat un nou acord cu FEI, care va asigura finanţări ale micilor afaceri

Patria Credit IFN a semnat un nou acord de garantare cu Fondul European de Investiţii (FEI), într-un plafon de...

Prețul lemnului la nivel mondial – în scădere. Noi prognoze ale analiștilor

Tranzacțiile pe piața lemnului nu sunt pentru cei slabi când te uiți la evoluția prețurilor din ultimele luni. La...
‹ adv ›

Comentarii recente

Top Recomandate