5.6 C
București
vineri, 19 aprilie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleAgenţia pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare va deveni funcţională în 2023

Agenţia pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare va deveni funcţională în 2023

Agenţia pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare va deveni funcţională la începutul anului 2023, termenul iniţial prevăzut în lege, respectiv 1 ianuarie 2022, fiind amânat cu un an, din cauza lipsei fondurilor de funcţionare, potrivit unui proiect de Ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor.

„Termenul prevăzut la articolul 11 din Legea nr. 133/2019 pentru înfiinţarea Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 576 din 15 iulie 2019, cu modificările ulterioare, se prorogă până la data de 1 ianuarie 2023. Legea nr. 133/2019 (…) prevede la art.11 data intrării în vigoare 1 ianuarie 2022”, se arată în document.

Potrivit proiectului, întrucât asigurarea veniturilor necesare desfăşurării activităţii Agenţiei impactează structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2022, în condiţiile în care Guvernul a adoptat măsuri bugetare, politice şi de asigurare de lichidităţi în vederea atenuării efectelor negative provocate de pandemia de coronavirus asupra nivelului de trai al populaţiei şi asupra economiei, se impune prorogarea datei de intrare în vigoare a Legii nr.133/2019 până la data de 31 decembrie 2022.

Astfel, se evită riscul unui blocaj în desfăşurarea activităţii Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, cu consecinţe negative majore, datorate, în primul rând, lipsei fondurilor necesare funcţionării, respectiv pentru investiţii, cheltuieli curente, cheltuieli de personal, precizează iniţiatorii proiectului.

Ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu a anunţat miercuri că funcţionarea Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare este una dintre priorităţile mandatului său.

„Anul viitor în programul nostru de priorităţi va fi reluarea programul Tomata şi ciclul II de legume în spaţii protejate. O să avem mai multe tipuri de ajutor pentru fermieri, pentru legumicultori, pentru producătorii de produse tradiţionale, pentru că au nevoie de sprijinul nostru. Rolul lor este să stea în fermă şi să producă, iar rolul nostru, al statului, este să venim cu soluţii de sprijin şi de promovare a lor. Am o întâlnire azi (miercuri, n.r.) cu reprezentanţii fermierilor din sectorul industriei alimentare, pentru că avem o lege de înfiinţare a Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare care nu a fost pusă în aplicare şi este un obiectiv pe care mi l-am asumat. Vreau să fac funcţională această agenţie, mă consult cu dumnealor, vedem cum va funcţiona cel mai bine, pentru că produsele româneşti trebuie marketate şi vândute în întreaga lume. Avem cu ce să ne mândrim. Fermierii nu trebuie să-şi mai arunce marfa la marginea drumului, la şosea, trebuie să fie integrată în tot lanţul comercial şi trebuie să ajungă pe masa consumatorilor”, a spus el.

Pe de altă parte, în proiectul MF se prevede şi prorogarea termenului de intrare în vigoare, prevăzut la articolul 9 din Legea nr. 236/2020, pentru stimularea producătorilor agricoli care comercializează produsele agricole primare, produse pescăreşti şi de acvacultură, până la data de 1 ianuarie 2023. Legea 236/202 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1037 din 6 noiembrie 2020.

Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 30/2017, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are ca obiectiv creşterea competitivităţii produselor agroalimentare şi pescăreşti româneşti pe piaţa europeană şi globală, inclusiv prin acţiuni specifice de informare.

„Legea nr. 236/2020 pentru stimularea producătorilor agricoli care comercializează produsele agricole primare, produse pescăreşti şi de acvacultură, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu numărul 1037 din data de 6 noiembrie 2020, prevede la art.9 data intrării în vigoare 1 ianuarie 2022. Întrucât aplicarea măsurilor preconizate prin proiectul legislativ are implicaţii majore asupra bugetului de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, pentru fiecare exerciţiu financiar de aplicare a legii şi având în vedere că măsurile dispuse sunt susceptibile unei scheme de ajutor de stat, apreciem că este necesară parcurgerea etapelor procedurale prealabile aplicării prin notificare la Comisia Europeană, sens în care se impune prorogarea datei de intrare în vigoare a Legii nr.236/2020 până la data de 1 ianuarie 2023. Astfel, se evită riscul imposibilităţii asigurării resurselor financiare necesare pentru plata primei de comercializare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, cu consecinţe negative în percepţia generală a potenţialilor beneficiari cu privire la acordarea acestei forme de sprijin, precum şi riscul unor posibile sancţiuni din partea Comisiei Europene în condiţiile unei decizii nefavorabile privitoare la caracterul acestei forme de sprijin acordat producătorilor agricoli”, se mai arată în document.

Sursa: agerpres.ro

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Ouă fără colesterol? Mituri și adevăr. Cum ne afectează sănătatea

În ultima vreme, au devenit tot mai populare anunțurile...
‹ adv ›

Ungaria: Plafonarea preţurilor la alimente a generat consecinţe nedorite pentru consumatori înainte de sărbători

Un plan conceput să îi protejeze pe consumatorii ungari de cea mai ridicată rată a inflaţiei din Uniunea Europeană...

România va avea posibilitatea să reducă TVA la alimente la 0% cel târziu anul viitor

România va avea posibilitatea să reducă TVA la alimente la 0% cel târziu anul viitor, în condiţiile în care...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole