2.8 C
București
duminică, 5 decembrie, 2021

-

HomepageȘtiriA fost lansată platforma de e-commerce, dedicată fermierilor

A fost lansată platforma de e-commerce, dedicată fermierilor

Fermierii români în căutarea unor oportunităţi de colaborare cu diferite companii din segmentul HoReCa, precum şi de acces mai bun la clienţi persoane juridice şi persoane fizice, au acum la dispoziţie platforma de e-commerce Farmvio, ce a presupus o investiţie iniţială de 50.000 euro.

Conform estimărilor, în 2022, Farmvio, lansată de antreprenorii Andrei Mihăiţă şi Dragoş Popescu, va face primii paşi spre extinderea regională, urmând să intre pe pieţele din Polonia, Cehia şi Ungaria, se menţionează într-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.

Potrivit prognozelor, cifra de afaceri a companiei va atinge aproximativ 500.000 euro, la finalul lui 2022. Fondatorii Farmvio au în plan ca, până la sfârşitul lui 2021, să ajungă la un număr de 2.000 de fermieri activi pe site, iar în primul an de la lansare platforma să înglobeze 10.000 de fermieri şi 50.000 de clienţi, atât persoane fizice, cât şi companii din domenii ca HoReCa sau procesare.

“Farmvio este, din toate observaţiile noastre, cea mai complexă platformă de acest tip, ca mecanism de funcţionare. Practic, site-ul integrează un algoritm bazat pe Inteligenţa Artificială, care ne permite să preluăm diferite date de la fermieri, cum ar fi recolta disponibilă sau preţul, şi să generăm oferte foarte specializate pentru segmentul HoReCa. Creăm un ecosistem în care încorporăm tehnologia, cu ofertele furnizorilor şi instrumentele logistice şi de marketing, scopul fiind acela de a-i ajuta pe fermieri să vină cu oferte competitive, în raport cu marii retaileri”, a explicat Dragoş Popescu, fondator Farmvio.

Fermierii vor fi acceptaţi pe baza actelor doveditoare că sunt producători, Farmvio fiind gândit ca un magazin virtual de unde vor putea fi cumpărate toate categoriile de alimente care pot fi produse într-o fermă: legume, fructe, carne şi specialităţi din carne, lactate şi ouă, produse de panificaţie, conserve şi dulceţuri, băuturi naturale non-alcoolice şi alcoolice etc.

Fondatorii platformei au gândit un sistem care foloseşte, pe lângă sisteme pe bază de AI, şi IoT, pentru a potrivi perfect clienţii cu furnizorii, în funcţie de nevoile exacte, stocurile disponibile şi proximitate.

Farmvio se distinge de alte platforme pe care fermierii îşi pot comercializa produsele, prin mai multe caracteristici.

Printre acestea se numără posibilitatea de a administra contul, a construi o identitate vizuală, a comercializa produsele şi a primi feedback direct din partea clienţilor, gratuit, pe toată perioada în care fermierul este activ pe platformă.

Potrivit fondatorilor, un alt atu este reprezentat de trasabilitatea produselor, proces prin intermediul căruia clienţii pot şti întotdeauna din ce fermă şi lot provin produsele, în ce sezoane sunt disponibile sau când se pot face precomenzile.

De asemenea, Farmvio a creat un ecosistem prin care fermierii activi pe platformă se vor putea ajuta între ei, pe sistem de cerere şi ofertă.

“Dacă, de exemplu, unul dintre fermieri are nevoie de bondari pentru polenizare, îi poate primi în cel mai scurt timp de la alt fermier, care are cont pe Farmvio. Vom juca şi rol de agregator, în situaţiile în care o comandă depăşeşte capacitatea de livrare a unei singure ferme. Am gândit această platformă ca pe un mod de a-i încuraja pe fermieri şi de a-i sprijini în procesul de găsire a clienţilor. Antreprenoriatul pe segmentul agricol este unul dintre motoarele creşterii acestui sector în România, iar scopul nostru este să le uşurăm fermierilor viaţa cât se poate de mult. Ne-am dorit să le oferim ocazia de a-şi spune povestea în cuvinte şi imagini relevante şi să-i ajutăm să ajungă la clienţi de toate tipurile, fie că vorbim despre jucători din HoReCa sau despre oameni care îşi doresc să mănânce cât mai sănătos şi fac achiziţii pentru consumul propriu”, a adăugat Dragoş Popescu.

Farmvio este un concept finanţat iniţial prin resurse proprii, iar pentru următoarele etape de dezvoltare, cei doi antreprenori vor apela la fonduri europene şi investitori privaţi.

Farmvio este un start-up lansat în 2021 de antreprenorii români Andrei Mihăiţă şi Dragoş Popescu, care aduce la un loc fermieri şi clienţi, fie că sunt companii sau persoane fizice.

Platforma gestionează şi coordonează comenzile de tip B2B, urmând ca tot ceea ce înseamnă interacţiunea cu persoanele fizice să intre în sarcina fermierului. În prezent, pe platformă există un număr de 4.000 de conturi preselectate, care urmează să fie activate de către fermieri.

Unul dintre obiective este ca până la finalul lui 2021, Farmvio să numere 2.000 de conturi active şi 30.000 preselectate. Potrivit fondatorilor, cifra de afaceri a companiei va ajunge la circa 500.000 euro, la finele lui 2022.

Sursa foto: digitecsolucoes.com.br

Elena Balamatiuc
Redactor @ Agrobiznes

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele știri

APIA primește cereri pentru reducerea accizei la motorină pentru anul 2022

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că în cursul lunii decembrie 2021  se depun Cererile de...
- adv -spot_img

Cum alegem păsările, care vor fi productive și iarna

Înainte de perioada rece este o întrebare firească, așa cum temperaturile scăzute pot influența semnificativ atât sănătatea, cât și...

Ministrul Agriculturii caută soluţii pentru problemele industriei de morărit şi panificaţie

Aplicarea unui regim de impozitare asemenea celui practicat în domeniul construcţiilor pentru salariaţii din sectorul morărit, panificaţie şi produse...

Noi pe Facebook

De citit

Fătarea la vaci: de ce și cu cât aceasta poate întârzia

Crescătorii de bovine destul de des se plâng, că...

Comentarii recente

- adv -spot_img

S-ar putea să te interesezeRELAȚIONATE
Recomandările redacției