14.7 C
București
vineri, 19 aprilie, 2024

-

HomepageAdvKaufland și Ultragreens inaugurează prima seră verticală din România

Kaufland și Ultragreens inaugurează prima seră verticală din România

Kaufland și Ultragreens, cunoscut până acum ca Microgreens România, inaugurează prima unitate de agricultură verticală din România, a cărei producții va fi integral direcționată  vânzării în magazinele retailerului.

Green Hub Kaufland by Ultragreens este un proiect amplu de mediu și agricultură inteligentă, orientat către noile tendințe de consum sănătos și în conformitate cu agenda ONU de dezvoltare sustenabilă.

Investiția Ultragreens, principalul producător de microplante și plante aromatice din România, pentru dezvoltarea Green Hub Kaufland by Ultragreens, se ridică la 350.000 euro.

Întreg ciclul de operare a unității a fost luat în calcul pentru a dezvolta o activitate sustenabilă pe termen lung, astfel că sera a fost construită în imediata apropiere a Centrului Logistic Kaufland Ploiești, pentru a reduce lanțul logistic de transport și impactul asupra mediului înconjurător.

„Green Hub Kaufland by Ultragreens este pentru noi mai mult decât un proiect sustenabil. Este o nouă etapă în parteneriatul pe care îl avem deja cu Ultragreens, prin care extindem sortimentul de microsere și plante fresh din hipermarketurile Kaufland. Macrosera este dotată cu tehnologii de ultimă generație, eficiente energetic și propune un model de agricultură responsabilă, în acord cu standardele internaționale privind protejarea mediului. Producția va fi direcționată integral către 65 dintre magazinele noastre din România”, a declarat Marco Hößl – CEO Kaufland România & Republica Moldova

 “În urmă cu 2 ani instalam primele Microsere în magazinele Kaufland din București, cu plante cultivate direct în incinta hypermarket-urilor – a fost primul nostru pas către agricultura urbană, hiper-localizată.  Am crezut mereu în soluțiile de tip indoor vertical farming ca fiind un răspuns la unele dintre cele mai mari probleme cu care populația se confruntă în momentul actual: nevoie de alimente fără pesticide, instabilitate alimentară, poluare, risipa resurselor. Am găsit în Kaufland partenerul ideal, alături de care inovăm aici, chiar la noi acasă, pentru o agricultură durabilă și sustenabilă, cu beneficiile unei alimentații sănătoase, pentru un viitor social responsabil”, a declarat Cristian Tudor, Fondator Ultragreens (Microgreens).

Kaufland România este un puternic susținător al producătorilor locali, astfel că producția anuală de circa 60 de tone a hub-ului va fi distribuită integral în rețeaua de hypermarket-uri Kaufland.

Pentru dezvoltarea acestui parteneriat și a asigura un flux constant de plante proaspete în întreaga rețea de 157 de hipermarketuri, o a doua unitate Green Hub va fi construită în localitatea Turda de către Ultragreens.

Unitatea de producție este instalată într-o hală industrială modernă, cu o amprentă la sol de 180 m2 și o suprafață de cultivare de 1250 m2, obținuți prin suprapunerea a șapte suprafețe de cultivare.

Plantele sunt cultivate eficient tot timpul anului, cu un consum de apă cu 95% mai redus față de agricultura tradițională. Ciclurile de producție variază între 10 și 20 de zile, fiind cultivate game de salate, ridichi, broccoli sau chives, precum și plante aromatice, crescute în regim hidroponic. 

De asemenea, plantele sunt crescute cu ajutorul razelor UV, fiind folosite becuri LED cu un consum energetic minim, în timp ce sistemul închis de cultivare verticală permite o agricultură sustenabilă, care exclude poluarea cu pesticide și îngrășăminte la sol.

La construcția și utilarea acestui Hub cu tehnologie de ultimă oră au contribuit partenerii Ultragreens: Signify – lider global în domeniul iluminatului, Helukabel – producător și furnizor internațional de top de cabluri, Gnosis – parte a grupului Ultragreens, specializat în inginerie mecanică avansată, Combridge (Deutsche Telekom)- soluții de telecomunicații și IT&C personalizate, Amteh International – integrator instalații HVAC-R și sanitare industriale.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală.

Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață.

Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.

Despre Ultragreens

Ultragreens, cunoscut până acum pe piața locală ca Microgreens România, este principalul producător de microplante, flori comestibile și specialități culinare pentru gastronomie. Cultivăm cu pasiune și responsabilitate microplante, cu scopul de a face mâncarea mai apetisantă și nutritivă.

Din 2018 investim în AgTech prin dezvoltarea sistemelor proprietare de creștere hidroponică verticală indoor, scalând business-ul în zona de Convenience și Functional Foods. Compania este certificată GlobalGAP și respectă toate bunele practici impuse de acest standard, fiind premiată cu diplomă de excelență în consumul apei. Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați: [email protected].

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

EuroGrain Exchange 2024 – semănând parteneriate, recoltând oportunități nelimitate

Cea de-a doua ediție a EuroGrain Exchange, găzduită săptămâna...

Lactalis a anunțat că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023, dar profitul a rămas scăzut

Lactalis, cel mai mare producător mondial de lactate, a anunţat joi că vânzările au crescut cu 4,3% în 2023,...

Radu Puiu, XTB: Prețurile ouălor continuă să fie ridicate pentru români

Perioada Sărbătorii de Paște este unul dintre cele două evenimente importante din perspectivă religioasă ce pot reprezenta și catalizatori...

Zinchuk: BERD a oferit peste un miliard de euro pentru investiţii în România

România a utilizat fonduri din partea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) de peste un miliiard de euro...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole