Kaufland România iniţiază un nou program agricol, în parteneriat cu Cooperativa Ţara mea, ce vine în sprijinul producătorilor locali mici de fructe şi legume, prin care le garantează acestora siguranţa cantităţilor cultivate şi vândute, dar şi un profit sigur.
Potrivit unui comunicat al Kaufland România, obiectivele principale ale programului sunt consolidarea structurii producătorilor români, dar şi colaborarea pe termen lung, cu extinderea capacităţilor şi diversificarea portofoliului de articole.
Pentru acest proiect, Kaufland va colabora cu 237 de fermieri şi producători mici de pe teritoriul întregii ţări, înscrişi în Cooperativa Ţara mea, şi va colecta de la aceştia peste 9.000 de tone de fructe şi legume.
Programul se desfăşoară în sezonul de legume şi fructe din România, în perioada mai – octombrie 2021, cu posibilitatea de a fi extins pe termen mai lung.
Toţi producătorii implicaţi în program îndeplinesc următoarele cerinţe: sunt certificaţi Global GAP sau urmează să obţină certificarea; au disponibile cantităţile necesare de fructe şi legume agreate, ce pot fi planificate în avans; sunt producători români individuali sau fac parte dintr-o cooperativă; au capacitate de prelucrare sau ambalare a produselor; dispun de capacitate de răcire sau pre-răcire a produselor; au capacitate logistică către depozitele centrale; dispun de capacitate de stocare adecvată, dacă este necesar; se angajează să respecte criteriile de calitate şi prospeţime ale Kaufland România.
Pentru anul 2021, în faza iniţială a programului, au fost incluse 5 articole principale, iar planul pentru anul următor constă în mărirea cantităţilor şi diversificarea portofoliului de produse.
Cantităţile menţionate reprezintă aproximativ 30% din cantitatea necesară de produse pe sezon, iar pentru restul articolelor se colaborează cu alţi furnizori locali. Suprafaţa contractată în program este de circa 150 de hectare.
Prin colaborarea cu Kaufland în acest proiect, producătorii locali beneficiază de o mai mare predictibilitate a suprafeţelor cultivate în raport cu cantităţile produse ce vor fi livrate, riscurile la nivelul producţiei sunt reduse şi li se asigură un profit sigur.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 ţări, 132.000 de angajaţi şi o reţea de 142 de magazine în România.