15.1 C
București
vineri, 20 septembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleTransferul de vagoane cu cereale la granița dintre Ucraina și România a...

Transferul de vagoane cu cereale la granița dintre Ucraina și România a crescut cu 40%

Până la 4 august, se observă o creștere a exportului de produse agricole pe calea ferată din Ucraina, potrivit Spike Brokers.

La granița cu România a fost înregistrată o creștere de 40% a numărului mediu zilnic de vagoane transferate, ajungând la 67,75 vagoane/zi.

La granița cu Polonia s-a înregistrat o creștere de 15%, ajungând la 68,25 vagoane/zi.

‹ adv ›

La granița cu Slovacia, nivelul a rămas constant la 24,75 vagoane/zi, în timp ce la granița cu Ungaria s-a înregistrat o scădere de 30%, ajungând la 21 vagoane/zi.

Tarifele de transport pe calea ferată Ucraina:

  • Regiunea Lviv – graniță: 14-19$/vagon; port: 25-31$/vagon.
  • Regiunea Ivano-Frankivsk – graniță: 14-21$/vagon; port: 26-29$/vagon.
  • Regiunea Jitomir – graniță: 20-25$/vagon; port: 25-28$/vagon.
  • Regiunea Kiev – graniță: 21-27$/vagon; port: 26-28$/vagon.
  • Regiunea Cernihiv – graniță: 23-29$/vagon; port: 25-29$/vagon.
  • Regiunea Cerkasî – graniță: 24-30$/vagon; port: 22-28$/vagon.
  • Regiunea Harkov – graniță: 27-35$/vagon; port: 25-30$/vagon.
  • Chop – nordul Italiei (august-septembrie): 44-52€/vagon.
  • Chop – Germania (martie): 52-59€/vagon.

Potrivit analiștilor, scăderea costului de arendare a vagoanelor pentru cereale nu va avea un impact semnificativ asupra tarifelor de transport în august. În august, tarifele de arendă pentru vagoanele de cereale au scăzut la 1250 grivne pe zi (-200 grivne).

Exportul insuficient de cereale și disponibilitatea tonajului liber contribuie la scăderea tarifelor de transport maritim pentru navele de tip Panamax către porturile asiatice. În segmentul navelor mai mici, cum ar fi costierele, handy-size și barjele, tarifele de transport rămân stabile.

Tarifele de transport din porturile fluviale Ucraina:

  • Ismail – Constanța, România (1-3 mii tone) 11€
  • Ismail – Ruse, Bulgaria (1-3 mii tone) 17-18€
  • Ismail – coasta estică a Greciei (5-7 mii tone) 20-21$
  • Reni – Marmara, Turcia (5-7 mii tone) 18-19$

Tarifele de transport din porturile maritime:

  • Ciornomorsk – coasta estică a Italiei (30-35 mii tone) 22-24$
  • Ciornomorsk – Spania (30-35 mii tone) 24-25$
  • Ciornomorsk – sudul Chinei (60-65 mii tone) 50-52$
  • Ciornomorsk – sudul Vietnamului (60-65 mii tone) 46-47$
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Coasta de Fildeş vrea să majoreze cu 23% preţul plătit fermierilor pentru boabele de cacao

Coasta de Fildeş, cel mai mare producător mondial de...
‹ adv ›

APMR: Creşterea preţului la masa lemnoasă şi neaplicarea Codului Silvic, printre cauzele declinului industriei mobilei

Cauzele care au dus la declinul industriei mobilei româneşti sunt creşterea exagerată a preţului la masa lemnoasă, lipsa materiei...

Reuters: China renunţă la importurile de porumb din SUA

Importurile de porumb ale Chinei s-au atenuat în ultimele luni, în condiţiile în care s-au redus şi livrările de...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole