18.2 C
București
sâmbătă, 5 octombrie, 2024

-

HomepageAdvKaufland publică rezultatele impactului socio-economic al activității sale în România

Kaufland publică rezultatele impactului socio-economic al activității sale în România

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.

Impactul Kaufland în economia românească

În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României.

Investiții în România

Anul trecut Kaufland a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.

Locuri de muncă noi

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național.

Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională.

Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali

Kaufland susține parteneriatele cu afacerile locale. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro.

Totodată, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. 

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 – februarie 2024), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături.

Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.

„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale. Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României.

Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate,” a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

9,7 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale.

Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură. 

Impactul socio-economic al activității Kaufland în România

Suma contribuțiilor fiscale înregistrate de Kaufland în 2023 ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, având în vedere un cost mediu de 30 euro per consultație suportat de CNSAS.

Aceste contribuții ar susține, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1900 de paturi, reflectând impactul semnificativ al companiei în sectorul medical.

Totodată, Kaufland plătește suficiente taxe pentru a finanța educația a circa 140.000 de elevi, având în vedere un cost mediu anual de 2000 euro per elev, inclusiv salariile personalului și alte cheltuieli.

Aceste date subliniază rolul crucial pe care contribuțiile Kaufland îl au în sprijinirea sistemelor esențiale de sănătate și educație din România.

Cea mai transparentă și performantă companie din retailul românesc, în direcția sustenabilității, 6 ani consecutiv

Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate.

Astfel, în 2023, pentru al șaselea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii din retailul național, titlu acordat de CST Index.

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Corteva – investiție de 25 mil. dolari în inovatorul de editare genetică Pairwise

Corteva va investi 25 de milioane de dolari pentru...

Dezinfecția aerului cu IONNY® – eficient și sigur

Dezinfecția aerului cu IONNY® are loc prin generarea de ioni activi care distrug o gamă largă de agenți patogeni,...

Mari fermieri din Europa se reunesc la RALF 2024 pentru a discuta viitorul agriculturii

Evenimentul din acest an, RALF 2024 – Romanian Agriculture Leadership Forum, va avea loc pe 7 și 8 noiembrie...

Grain Academy 2024 – Explorare profundă a sectorului cerealelor din Balcani și din regiunea Mării Negre, specific și oportunități

Analiză a dinamicii complexe de pe piețele de cereale din Balcani și regiunea Mării Negre Conferința Grain Academy 2024 va...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole