20.3 C
București
sâmbătă, 18 mai, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleConstanţa: Echipajul ucrainean al unei nave cu grâu, sosită în port, a...

Constanţa: Echipajul ucrainean al unei nave cu grâu, sosită în port, a intrat în grevă pentru neplata salariilor

Cinci cetăţeni ucraineni, membri ai echipajului navei fluviale Argo, sub pavilion Germania, încărcată cu 1.000 tone de grâu, care a sosit marţi în Portul Constanţa, au intrat în grevă pentru că nu şi-au primit salariile din luna noiembrie, a anunţat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihălciou.

Nava este la ancoră, în rada portului, marinarii încetând lucrul şi neacceptând să acosteze la o dană portuară.

Potrivit reprezentantului SLN, echipajul navei Argo, sub pavilion Germania, format din cinci membri, toţi din Ucraina, au declarat grevă pentru neplata salariilor de mai multe luni, suma salariilor neachitate depăşind 29.000 de euro. Nava are la bord 1.000 tone de grâu încărcat din portul Novi Sad din Serbia.

„Un membru al echipajului a declarat că familia lui trece prin momente groaznice, nu au bani pentru a îşi procura cele necesare, s-au împrumutat pentru a supravieţui.

Acum trebuie să achite împrumuturile. Agentul din portul Constanţa, totodată şi broker, aşteaptă marfa încărcată pe această navă cu maximă urgenţă”, a declarat Mihălcioiu, care este şi reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România.

Conform acestuia, armatorul navei a fost contactat de ITF.

„Armatorul a spus că încearcă să negocieze cu echipajul pentru a introduce nava la descărcare. Referitor la plata salariilor restante, acesta a spus că aceste timpuri sunt foarte dificile pentru a plăti salariile angajaţilor”, a mai spus Adrian Mihălcioiu.

Reprezentantul ITF atrage atenţia că, în ultima perioadă, în Portul Constanţa se înregistrează destul de multe nave maritime, dar în special fluviale, care nu satisfac standardele acceptate, echipajele sunt practic părăsite pe nave, în frig, fără apă şi alimente şi cu salarii neachitate de luni de zile.

„Nava Argo aparţine societăţii Saduni Cargo Ship DOO şi transportă cereale pentru un charter important din domeniul agriculturii. Marinarii fluviali au probleme serioase în acest sector şi pe cale de consecinţă, nivelul de calitate a scăzut drastic în această industrie”, a mai menţionat Adrian Mihălcioiu. 

Citește mai multe știri agricole accesând acest link.

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Așternutul la vaci. De ce nisipul e opțiunea cea mai bună

Tendința numărul unu în lumea producătorilor de lapte este...
‹ adv ›

Tuta absoluta – 6 măsuri importante pentru control

Tuta absoluta, cunoscută și sub denumirea de molia minieră a tomatelor, este unul dintre cei mai importanți dăunători ai...

Alertă patogen la rapiță. Făinarea rapiței – atac la silicve la hibrizii sensibili în Câmpia Banatului

Încă de la începutul primăverii am făcut informări cu privire la prezența acestui patogen în culturile de rapiță din...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole