10.2 C
București
joi, 27 noiembrie, 2025
IT
MD

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleStrategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești - aprobată de Guvern

Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești – aprobată de Guvern

În Ședința de Guvern din data de 27 noiembrie 2025 a fost aprobată Strategia națională de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029 împreună cu Planul de acțiune aferent.

Strategia are ca obiectiv general valorificarea potențialului agroalimentar al României, prin consolidarea prezenței produselor românești pe piețele interne și internaționale și, implicit, prin sprijinirea dezvoltării comunităților rurale. 

‹ adv ›

Strategia urmărește să transforme sectorul agroalimentar într-un pilon puternic al economiei naționale, prin reducerea exporturilor de materii prime și diminuarea importurilor de produse agroalimentare prelucrate.

Obiectivele specifice sunt stimularea consumului de produse agroalimentare românești, facilitarea promovării produselor agroalimentare autohtone pe piețe externe și îmbunătățirea inter-relaționării între autorități – producători/ procesatori – consumatori, inclusiv prin valorificarea lanțului scurt de aprovizionare.

Sunt vizate toate categoriile de produsele agroalimentare românești, produsele atestate (produse tradiționale și produse obținute conform unor rețete consacrate), produsele certificate (ecologic) și produsele înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicații geografice).

Strategia de promovare se adresează operatorilor economici din sectorul agroalimentar –  producătorilor/procesatorilor de produse agroalimentare românești, dar și consumatorilor având în vedere următoarele direcții de acțiune:

‹ adv ›
  • Creșterea competitivității sectorului agroalimentar;
  • Extinderea oportunităților economice pentru producătorii/procesatorii români, precum și dezvoltarea piețelor;
  • Protejarea tradițiilor și identității locale;
  • Stimularea investițiilor;
  • Crearea de locuri de muncă;
  • Creșterea valorii adăugate a produselor;
  • Promovarea durabilității;
  • Dezvoltarea turismului;
  • Întărirea colaborării între autorități și mediul privat.

Un element important al Strategiei îl constituie înființarea unui Registru de piață, care să cuprindă informații despre operatorii economici și produsele lor.

Acesta va sprijini consumatorii în identificarea și  alegerea produselor alimentare românești, prin intermediul căruia toți operatorii care dețin produse atestate (produse tradiționale și produse obținute conform unor rețete consacrate), produse certificate (ecologic) și produse înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicații geografice) sau orice altă mențiune de calitate se pot înscrie în vederea promovării produselor pe care le dețin.

Implementarea Strategiei, mecanismul de monitorizare și evaluarea vor fi realizate prin înfiinţarea Comitetului interinstituţional responsabil cu monitorizarea şi evaluarea Strategiei Naţionale de promovare a produselor agroalimentare românești 2025 – 2029. 

Activitatea acestuia va fi reglementată  prin decizii specifice și instrumente de lucru adoptate ulterior.

  • Citește despre ->
  • MADR
‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

‹ adv ›

Clarificările MADR privind aplicarea eco-schemei PD-28 și PD-04

Ținând cont de temerile fermierilor în legătură cu aplicarea eco-schemei PD-28 și PD-04, MADR vine cu mai multe clarificări...

Mai multe produse românești în magazine – ce propune MADR

O discuție dedicată accesului producătorilor locali la rafturile marilor magazine a avut loc marți între Ministrul Agriculturii, Florin Barbu,...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole