Autoritățile de reglementare din Brazilia au aprobat construirea unui canal de 35 de kilometri printr-o zonă de repezișuri stâncoase, transformând această porțiune de pădure amazoniană într-o rută strategică pentru exporturile agricole în plină expansiune ale țării, relatează Reuters.
Deschiderea rutei navigabile Araguaia–Tocantins pentru transportul pe tot parcursul anului ar putea permite exportul de soia și porumb prin bazinul Amazonului, oferind o alternativă competitivă la fluviul Mississippi. Proiectul ar reduce costurile de transport și ar consolida poziția Braziliei ca principal exportator mondial de cereale.
Totuși, procurorii federali încearcă să blocheze proiectul de 7,3 miliarde de dolari, care include și dragarea a încă 177 km de albie fluvială, solicitând instanțelor să țină cont de impactul asupra comunităților de coastă.
În timpul unei audieri organizate la fața locului, la sfârșitul lunii septembrie, pescarii locali le-au declarat celor trei magistrați prezenți că se tem de faptul că traficul naval intens și periculos le invadează zonele tradiționale de pescuit.
Guvernul brazilian estimează că ruta fluvială Araguaia–Tocantins ar putea transporta anual aproximativ 20 de milioane de tone de porumb și soia către porturile fluviale din nordul țării, reducând semnificativ transportul rutier — lung, costisitor și poluant.
Anterior, s-a raportat că exporturile de soia și șrot de soia din Brazilia au depășit prognozele. În primele zece luni ale acestui an, Brazilia a exportat 102 milioane de tone de soia, față de 93,49 milioane de tone în aceeași perioadă a anului trecut.














O idee excelentă pentru distrugerea pădurii amazoniene și facilitarea exportului de soia modificată genetic.