2.6 C
București
duminică, 26 ianuarie, 2025

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleKazahstanul vizează Portul Constanța pentru transportul maritim către Europa

Kazahstanul vizează Portul Constanța pentru transportul maritim către Europa

Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp

Portul Constanța capătă o importanță strategică deosebită pentru statele din Asia Centrală și Caucaz, fără acces direct la rutele maritime internaționale, potrivit unui comunicat transmis de Constanța Port Business Association, notează adevărul.ro.

Pe 22 ianuarie 2025, Constanța Port Business Association a găzduit o nouă întâlnire cu reprezentanți oficiali ai Republicii Kazahstan, sub conducerea Excelenței Sale, Domnul Ali Yerlik, Ambasadorul Republicii Kazahstan în România.

Vizita, organizată cu sprijinul doamnei Corina Martin, Consul Onorific al Republicii Kazahstan la Constanța, a subliniat angajamentul comun pentru consolidarea cooperării economice bilaterale în vederea dezvoltării comerțului pe ruta Marea Caspică – Marea Neagră, calea de transport alternativ care leagă Asia de statele Europei Centrale și de Sud-Est.

‹ adv ›

Organizația patronală Constanța Port Business Association reunește mediul de afaceri din Portul Constanța, reprezentat de companii cu capital românesc și de mari investitori internaționali și are o activitate prolifică în dezvoltarea, modernizarea și promovarea portuară.

Dialogul din cadrul întâlnirii reprezintă o continuare firească a relațiilor începute în 2023, cu prilejul Forumului Internațional Marea Neagră – Marea Caspică, organizat împreună la Constanța în aprilie 2023, și aprofundate în octombrie 2024 prin vizita delegației române în capitala Kazahstanului.

În cadrul întâlnirii, Excelența Sa a evidențiat importanța Mării Caspice ca nod strategic pe ruta intermodală de transport a Coridorului Mijlociu, cu relevanță în ascensiune atât pentru Asia Centrală și zona Caucaz, cât și pentru Europa.

Kazahstan vrea să folosească Portul Constanța pentru transportul spre Europa

Kazahstanul, cea mai importantă putere economică din Asia Centrală, își propune să dezvolte parteneriate pe termen lung în România. Principalul obiectiv economic al Kazahstanului în țara noastră, din sectorul energetic, este acum completat de un nou obiectiv strategic: utilizarea portului Constanța și dezvoltarea parteneriatelor comerciale cu comunitatea portuară privată pentru transportul mărfurilor pe ruta Coridorului Mijlociu.

Pentru statele din Asia Centrală și Caucaz, fără acces direct la rutele maritime internaționale, portul Constanța capătă o importanță strategică deosebită, iar proiectele inițiate în comun de Kazahstan, Azerbaidjan și Georgia sprijină fluxurile eficiente de mărfuri între Asia și Europa prin Marea Caspică și Marea Neagră.

În cadrul discuțiilor, organizația patronală Constanța Port Business Association a subliniat că, deși potențialul geostrategic al portului Constanța pentru această rută nu este încă pe deplin exploatat, investițiile recente și programele de dezvoltare a conectivității portului cu zonele logistice avansate din România – precum hub-urile de mărfuri din vestul țării – și cu granițele spre Europa Centrală fac ca acest coridor să devină din ce în ce mai viabil.

Aceste inițiative completează diversificarea rutelor comerciale internaționale și sporesc atractivitatea portului Constanța ca nod logistic regional.

Ambasada Republicii Kazahstan a exprimat dorința ca acțiunile mutuale din ultimii ani să continue și a invitat Constanța Port Business Association să participe la următorul eveniment diplomatic și economic din agenda kazahă, care va fi organizat în primăvara acestui an în portul Aktau, la Marea Caspică.

Constanța Port Business Association mulțumește Ambasadei Republicii Kazahstan în România și doamnei Corina Martin – Consul Onorific al Kazahstanului la Constanța, susține premisele ca această rută de transport să capete o importanță sporită și își oferă sprijinul pentru redirecționarea fluxurilor comerciale prin România.

Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp
‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Licitaţie de 619,5 mln de lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare a Portului Constanţa

Licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi executarea de...
‹ adv ›

Eurostat: Portul Constanţa, pe locul doi în UE la creşterea cantităţii de marfă manipulată în 2023

Portul Constanţa a avut anul trecut a doua cea mai mare creştere procentuală în rândul porturilor europene, în funcţie...

Portul Constanța va avea o nouă linie de acces pe calea ferată

Guvernul a aprobat hotărârea privind indicatorii tehnico-economici pentru un proiect important de modernizare feroviară în Portul Constanța, având o valoare de...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole