Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp
Analiștii Spike Brokers informează că, la granițele de vest ale Ucrainei se observă o reducere a transferului zilnic mediu de vagoane cu produse agricole.
Cea mai semnificativă scădere, comparativ cu luna noiembrie, a fost înregistrată la granița cu România, unde indicatorul a scăzut cu 83,32%.
Conform datelor pentru primele zece luni ale anului 2024, portul Constanța a redus manipularea cerealelor ucrainene cu 52% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit publicației de specialitate Hellenic Shipping News, care citează Reuters.
Pe direcția Ungariei, indicatorul respectiv a scăzut cu 16,55%. La granițele cu Polonia și Slovacia s-au înregistrat scăderi nesemnificative ale transferului de vagoane.
Tarifele de transport din Ucraina către Europa:
- Chop – nord-estul Italiei: 42 €
- Mostiska – nord-vestul Germaniei: 38 €
- Iagodin – centrul Olandei: 45 €.
Portul Constanța a început să piardă fluxul de mărfuri ucrainene după deschiderea „coridorului cerealelor”, când traficul de transport maritim din porturile Marii Odesa s-a stabilizat.
În luna octombrie, portul Constanța a expediat 490.000 de tone de cereale ucrainene, comparativ cu 430.000 de tone în septembrie.
Acest rezultat este cel mai mare din ultimele patru luni, însă aproape la jumătate față de volumele din februarie, martie și aprilie 2024, când tranzitul depășea lunar 800.000 de tone.
Comparativ cu luna octombrie a anului trecut, fluxul de mărfuri a scăzut de 2,4 ori, potrivit mind.ua.