Bayer România a organizat evenimentul „Sustainability Talks: Amplificarea Vocii Fermierilor în România”, la Stația de Procesare a Semințelor din Sinești, subliniind angajamentul companiei de a sprijini agricultura sustenabilă și de a amplifica vocile fermierilor români.
Bayer Farmer Voice
Relevanța strategică a României pentru Bayer este subliniată prin continuarea cercetării globale – Farmer Voice – la nivel local, demonstrând astfel angajamentul companiei de a înțelege și sprijini nevoile specifice ale fermierilor români.
Studiul arată că mulți fermieri români adoptă deja practici regenerative. Agricultura regenerativă are o definiție flexibilă în România, cu un accent clar pe reducerea intensității prelucrării solului.
În prezent, 83,7% dintre cei intervievați practică lucrări minime ale solului pe 54,8% din terenurile lor.
De asemenea, studiul a indicat că, indiferent de tehnologia utilizată, fermierii percep în mod egal secetele mai frecvente și precipitațiile anuale reduse ca fiind cea mai mare provocare, 82,7% dintre fermieri subliniind importanța îmbunătățirii eficienței utilizării apei.
Pentru a susține tranziția către agricultura regenerativă, fermierii au menționat importanța schimbului de informații referitoare la practici adaptate condițiilor locale din România, exprimându-și dorința de a primi exemple de practici de succes de la colegii lor.
Astfel, evenimentul de la Sinești și-a propus să realizeze exact acest lucru – să faciliteze partajarea de cunoștințe și experiențe, subliniind rolul esențial al comunicării în promovarea agriculturii sustenabile.
Boualem Saidi, Bayer:
Boualem Saidi, Senior Bayer Representative (SBR) & Crop Science Country Group Head Romania, Bulgaria, Rep. of Moldova, a evidențiat importanța fermierilor în sistemul alimentar global:
Panelul de discuții
Pe lângă prezentarea studiului, evenimentul a inclus un panel de discuții deosebit de valoros, în care fermieri și reprezentanți ai mediului academic au avut ocazia să își împărtășească perspectivele.
Participanții – fermieri, studenți de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară București, profesori și reprezentanți ai asociațiilor de profil din România – au beneficiat, de asemenea, de oportunitatea de a participa la un tur ghidat al Stației de Procesare a Semințelor, cea mai avansată unitate de producție a Bayer din regiunea EME.
Această experiență le-a permis să descopere inovațiile și tehnologiile de vârf implementate de Bayer, consolidând astfel legătura dintre teoria academică și practica agricolă.
Producția de semințe este o activitate importantă pentru compania Bayer. Staţia din Sinești, județul Ialomița, care a găzduit evenimentul, poate procesa, într-un singur sezon, semințe de porumb de pe o suprafață de 8.000 de hectare.
Semințele de porumb produse aici anual ar putea acoperi întregul necesar al României. Aceste semințe sunt distribuite în 22 de țări din toată Europa și nu numai, menținând în mod constant o calitate ridicată, indiferent de destinație. Aproximativ 40% din totalul semințelor produse aici sunt rezervate fermierilor români.
Pierre-Etienne Couture, Sinesti Site Lead, a spus:
Evenimentul „Sustainability Talks: Amplificarea Vocii Fermierilor în România” reafirmă angajamentul Bayer față de fermierii români și misiunea globală a companiei:
Prin această inițiativă, Bayer își propune să continue să sprijine fermierii în adoptarea practicilor sustenabile, contribuind astfel la securitatea alimentară și la protecția mediului.
Sondajul Farmer Voice
Sondajul Farmer Voice, realizat la comanda Bayer, a adunat informații de la peste 200 de fermieri din România. Participanții au fost selectați aleatoriu din fiecare regiune, cu obiectivul de a obține un eșantion reprezentativ, care să acopere diversitatea profilurilor fermierilor care cultivă diferite tipuri de culturi.
Studiul a fost realizat independent de Stratesys, companie care activează în domeniul datelor, analizei și informațiilor în agricultură, sănătatea animalelor și nutriție.
Respondenții nu au fost informați că sondajul era realizat în numele Bayer pentru a preveni orice influență asupra răspunsurilor lor. Interviurile au fost realizate între lunile septembrie și octombrie 2024.
Pentru detalii suplimentare despre rezultatele studiului din Romania, vă invităm să consultați rezumatul executiv al sondajului, disponibil aici.
Sondajul Farmer Voice desfășurat la nivel global este disponibil aici: 75% dintre fermieri sunt deschiși la inovație, pentru a face față schimbărilor climatice, arată o cercetare globală
Despre Bayer
Bayer este o companie globală, cu competenţe cheie în domeniul Ştiinţelor Vieţii, respectiv sănătate şi agricultură. În conformitate cu misiunea companiei, „Sănătate pentru toți, nimeni fără hrană”/ „Health for all, Hunger for none”, produsele și serviciile sale sunt concepute pentru a ajuta oamenii și planeta să prospere prin sprijinirea eforturilor de a face față provocărilor majore prezentate de o populație globală în creștere și îmbătrânire.
Bayer se angajează să contribuie dezvoltarea durabilă și să genereze un impact pozitiv asupra afacerilor sale. În același timp, Grupul își propune să-și crească puterea de câștig și să creeze valoare prin inovare și creștere.
Marca Bayer reprezintă încredere, fiabilitate și calitate în întreaga lume. În anul fiscal 2023, Grupul avea aproximativ 100.000 de angajați și vânzări de 47,6 miliarde de euro.
Cheltuielile de cercetare și dezvoltare înainte de articolele speciale s-au ridicat la 5,8 miliarde de euro. Pentru mai multe informații, accesați www.bayer.com.