Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală din România, extinde livrarea de carne proaspătă provenită din gospodăriile din nordul Moldovei către şase noi oraşe, iar în perioada următoare livrările vor acoperi şi staţiunile şi oraşele de pe litoralul românesc, informează miercuri un comunicat al platformei.
Potrivit sursei citate, comenzile se vor face după acelaşi principiu, de meatbooking – rezervare înainte de sacrificare – astfel încât carnea să fie livrată proaspătă, în maximum 72 de ore.
Astfel, Obor21.ro face livrări începând din această săptămână, pe lângă Bucureşti şi Ilfov, în Ploieşti, Constanţa, Galaţi, Brăila, Buzău şi Focşani.
De asemenea, pentru sezonul estival, livrările se vor extinde în localităţile de pe întreg litoralul, de la Năvodari până la Vama Veche.
Investiţia necesară susţinerii planurilor de extindere se ridică la peste 20.000 de euro şi cuprinde logistica distribuţiei capilare, investiţiile în dezvoltarea platformei şi marketingul aferent deschiderii acestor noi zone de distribuţie.
Livrările de carne proaspătă se vor face atât pe segmentul B2C, cât şi către B2B, existând o creştere a interesului pentru produsele Obor21.ro în rândul restaurantelor.
De altfel, în ciuda restricţiilor care au afectat sectorul HoReCa, segmentul B2B reprezintă 25% din vânzările cooperativei digitale, cu o creştere semnificativă în perioada Paştelui, pe fondul diversificării meniului restaurantelor şi extinderii acestora către zona de delivery.
Potrivit datelor unui sondaj realizat de Obor21.ro în luna martie, 29% dintre români îşi doresc să cumpere carne din băcănii şi magazine specializate.
Mizând pe importanţa proximităţii, Obor21.ro demarează în această săptămână şi un proiect-pilot cu băcănii din Bucureşti, prin intermediul cărora clienţii vor putea plasa comenzi cu livrare în locaţiile respective.
Comenzile se vor face prin intermediul unor terminale speciale, plasate în băcănii, iar ridicarea acestora se va face în fiecare zi de joi.
În prezent, acest tip de comandă este disponibil în două băcănii din Capitală, urmând ca până la finalul acestui trimestru numărul lor să ajungă la 10.
Reprezentanţii platformei susţin că în perioada Paştelui – 21- 30 aprilie – media comenzii s-a menţinut în jurul sumei de 240 de lei, pentru clienţii care au comandat exclusiv produse de miel şi ied, dar a crescut până la 300 de lei pentru clienţii care au adăugat în coş şi produse din mânzat.
De altfel, dacă într-o perioadă obişnuită ponderea produselor din mânzat vândute este de 65% din totalul vânzărilor, în luna aprilie aceasta a scăzut la 25%.
Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro.
Obor21.ro este puntea digitală dintre sat şi oraş, care oferă acces la carne autentică de la ţară, în condiţii sanitar-veterinare de secol XXI, iar ţăranii crescători de animale au piaţă de desfacere şi venituri fiscalizate.
Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava.
Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiţii de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoţită de certificat de calitate.
Fiecare etichetă conţine informaţii detaliate despre provenienţa produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum şi data sacrificării, data ambalării în vid şi data expirării produsului.
Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menţionat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la uşa clientului, este fiscalizat şi conceput să respecte normele sanitar-veterinare.