Cu ocazia primei ediții a Convenției Filierelor Auchan, eveniment ce a reunit marți, 27 februarie, zeci de producători agroalimentari români, retailerul a prezentat evoluția proiectului de filiere din ultimii 5 ani, principalii piloni ai acestuia, precum și planurile de dezvoltare pe termen lung.
În cadrul evenimentului, au fost discutate atât beneficiile oferite producătorilor locali colaboratori, precum și consumatorilor care pot regăsi pe rafturile magazinelor Auchan produse autohtone, cu trasabilitate controlată de la sămânță până la raft.
Sub eticheta „Cultivăm ce e mai bun!”, retailerul a dezvoltat până în prezent peste 80 de filiere de produse românești, în diverse categorii alimentare: de la legume și fructe, carmangerie, băcănie, ouă, pește, lactate, unele dintre acestea Bio, numărul acestora urmând să ajungă la 100 până la finalul acestui an.
În calitate de promotor al unei agriculturi sustenabile, regenerative, și din dorința de a aduce la raft cât mai multe produse românești, începând din 2019, Auchan a pus bazele unui program de filiere proprii.
Filierele Auchan reprezintă colaborări pe termen lung cu producători locali, prin care retailerul pune la dispoziția clienților produse românești cu trasabilitate controlată, de la sămânță până la raft, produse responsabile, de o calitate excepțională și cu un gust autentic, cultivate și obținute cu respect față de consumul de apă și de bunăstarea animalelor.
86 de filiere de produse românești au fost dezvoltate deja în categorii de produse precum legume, fructe, pește, ouă, carne, băcănie, etc., fiind disponibile în toată rețeaua de magazine.
Aceste produse sunt dezvoltate alături de fermieri și agricultori care cultivă fructe și legume sau care cresc animale, cu respect față de mediu, oameni și animale, în conformitate cu etica Auchan.
Majoritatea produselor provenite din filierele de legume și fructe dețin certificarea internațională Global G.A.P. În plus, Auchan pune un deosebit accent și pe respectul acordat lucrătorilor.
În cadrul primei ediții a Convenției Filierelor Auchan, coordonatorii proiectului au prezentat informațiile generale despre dezvoltarea produselor de filieră, principalele beneficii pentru furnizori și consumatori, precum și planurile pe termen lung.
De asemenea, o atenție deosebită a fost alocată și componentei de comunicare, compania exemplificând cum sunt promovați furnizorii și produsele de filieră pe toate canalele Auchan și în mass-media.
Evenimentul a continuat cu o prezentare asupra componentei de calitate a produselor de filieră și despre modul în care se realizează auditurile necesare și ce înseamnă procesul de trasabilitate controlată de către Auchan.
Nu în ultimul rând, retailerul a adresat producătorilor prezenți și un mesaj important cu privire la decarbonizare și la ce tip de acțiuni se pot adopta astfel încât amprenta asupra mediului și amprenta de carbon să fie reduse.
O serie de invitați speciali, respectiv producători care sunt deja furnizori pentru filiere Auchan, au urcat pe scenă pentru a împărtăși experiența de lucru, povestea lor și beneficiile de care se bucură în calitate de furnizor de filieră Auchan.
Filierele aduc beneficii atât clienților, care regăsesc pe rafturile tuturor magazinelor Auchan gusturi românești, autentice, la un raport corect calitate-preț, cât și fermierilor și producătorilor, care dispun de o mai mare predictibilitate a cantităților de produse care vor fi livrate, având în Auchan un partener de încredere, care îi ajută să se dezvolte, contribuind în același timp la dezvoltarea economiei locale.
Vrei să fii furnizor de filieră Auchan? Aplică aici!
Auchan sprijină economia locală și producătorii români, iar peste 90% din produsele de la raft provin de la companii din România.
Mai mult, peste 900 de articole marcă proprie sunt realizate în România, cu producători locali. De altfel, Auchan a dezvoltat și gama proprie La Masă în România, care se adresează tuturor celor care apreciază gusturile autentice românești și celor care caută să pună pe mesele familiilor cât mai multe produse autohtone.
Gama este alcătuită din peste 100 de produse realizate după rețete tradiționale, din ingrediente naturale, la un preț accesibil.
Despre Auchan România
Auchan România are în portofoliu peste 430 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri și aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro.
Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2022 de peste 1,2 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din orașele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.
Auchan România a reconfirmat anul acesta titlul de „Angajator de top”, obținând pentru al doilea an consecutiv certificarea Top Employer.