0 C
București
miercuri, 17 decembrie, 2025
IT
MD

-

HomepageAdvBanca Transilvania anunță lansarea Programului Agro Intergeneration pentru a patra grupă de...

Banca Transilvania anunță lansarea Programului Agro Intergeneration pentru a patra grupă de cursanți

A patra grupă de cursanți a început programul Agro Intergeneration, inițiativă a Băncii Transilvania și a Universității de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca, destinată dezvoltării competenţelor în agribusiness. Cei aproape 30 de participanți fac parte din familii care sunt clienți BT agribusiness din 14 județe. Contribuția băncii pentru fiecare dintre cursanți este de 1.400 de euro. 

Agro Intergeneration se derulează pe parcursul a șase luni și este organizat pe module susținute de profesori de la USAMV Cluj-Napoca. Participanții au ocazia să învețe despre administrarea afacerii, management financiar, leadership, inovație și marketing în agricultură. Experiența este completată de întâlnirile cu fermierii invitați la cursuri, precum și de posibilitatea de a vizita ferme din străinătate.  

„Vedem că preluarea și continuarea afacerilor de familie este o provocare pentru agricultură, dar și pentru alte domenii, de aceea interesul participanților față de Agro Intergeneration, lansat de BT și de USAMV Cluj-Napoca în 2020, ne bucură foarte mult. Programul este angajamentul Băncii Transilvania de a susține agricultura și prin alte modalități decât prin finanțare și consultanță. Îi susținem pe cei care susțin România”, a declarat Sorin Ignat, Director Agribusiness, Banca Transilvania. 

BT și USAMV și-au propus prin acest program să crească o comunitate pregătită să contribuie la perpetuarea fermelor, respectiv afacerilor de familie din domeniul agriculturii. Schimbul de generații, prin atragerea tinerilor în agricultură, reprezintă, de asemenea, unul dintre obiectivele Politicii Agricole Comune a UE 2023-2027, iar agricultura și zonele rurale sunt esențiale pentru Pactul Verde European.

Mai multe generaţii în acelaşi business poate însemna o abordare mai modernă a agriculturii, complementaritate, precum și ocazia de a fi, ca familie, un model pentru comunitatea din care face parte. 

Aproape 45% dintre fermierii din România au peste 65 de ani

Sursele incertitudinii privind succesiunea în agribusiness-urile de familie în România au legătură mai ales cu mentalitatea, structura demografică și migrarea forţei de muncă. Conform datelor Comisiei Europene:

  • Aproape 45% dintre fermierii din România au peste 65 de ani;
  • România are cel mai mare număr de fermieri din UE: 3,5 milioane;
  • 23% din forța de muncă din România este angajată în agricultură, cel mai mare din UE;
  • 90% din fermele din țară sunt mici, având mai puțin de 5 hectare;
  • 13,5 milioane de hectare este suprafața din România folosită în țara noastră, 57% din suprafața totală a țării;
  • Sub 5% din suprafața agricolă din România este cultivată ecologic – cel mai mic procent din UE. 

Banca Transilvania este cel mai mare susținător al agriculturii românești, cu peste 40.000 de clienți și circa 20% cotă de piață. Angajamentul său este să contribuie la repoziționarea acesteia prin educație, finanțare și contribuție la creșterea tehnologizării și specializării, pentru a ajuta tranziția către un sector agricol sustenabil și competitiv.

Despre Banca Transilvania:

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România și din sud-estul Europei. Ca bancă universală, acoperă toate segmentele de clienți și linii de business în sectorul financiar. Are ≈20% cotă de piață, peste 4 milioane de clienți, circa 10.000 de angajați, soluții de online banking și 500 de sedii în 180 de localități.

Valoarea brandului Banca Transilvania a depășit pragul de 500 de milioane USD și a intrat în top 300 în Brand Finance Banking 500 2023. De asemenea, este în Top 10 Strongest Banking Brands Worldwide, cu un brand rating AAA+. Dincolo de banking, banca dorește să aibă impact pozitiv în România – pentru oameni, business și mediu. 

Banca Transilvania
Banca Transilvaniahttps://www.bancatransilvania.ro
Banca Transilvania este cel mai mare grup bancar din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

ADAMA lansează trei produse inovatoare pentru protecția culturilor pe piața din România

ADAMA, lider mondial în industria produselor pentru protecția plantelor,...

Divizia Crop Science a Bayer anunță o nouă identitate vizuală

Divizia Crop Science a Bayer, lider global în inovație agricolă, anunță implementarea unei noi identități vizuale care va consolida...

Ce soiuri merită plantate în 2026? Pepiniera Aiud oferă opțiuni testate pentru livezi productive

Pepiniera Aiud – Cooperativa Agricolă este unul dintre furnizorii cei mai importanți de material săditor pomicol certificat din România, cu o experiență...

SEEFCO mulțumește pentru colaborarea din 2025 și anunță planurile pentru 2026

Volatilitatea prețurilor, contextul regional și presiunea costurilor de producție fac activitatea în agricultură tot mai dificilă. În ciuda acestor...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole