7.7 C
București
joi, 21 noiembrie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleBihor: Trei platforme digitale create, în premieră, pentru Direcţia Agricolă, cu fonduri...

Bihor: Trei platforme digitale create, în premieră, pentru Direcţia Agricolă, cu fonduri europene

Direcţia pentru Agricultură Judeţeană (DAJ) Bihor este singura astfel de instituţie din ţară care a reuşit să creeze, printr-un proiect cu fonduri europene, trei platforme digitale – pentru relaţia cu clienţii, pentru locuri de muncă în agricultură şi pentru cursuri online.

„Aceste trei platforme digitale pe care le-am creat sunt concepte proprii, utile, constituind un început şi un pionierat între instituţiile publice din domeniul agricol subordonate Ministerului. Suntem singurii din ţară care deţinem aşa ceva. Dar, cu siguranţă, vor urma şi alte instituţii, pentru că suntem în era digitalizării. Când am decis să accesăm şi să facem acest proiect, am fost destul de reţinuţi, părea un drum greu şi necunoscut pentru noi, pentru că instituţiile publice nu prea se înscriu în asemenea proiecte. Şansa a fost însă de partea noastră şi am câştigat proiectul”, a declarat, joi, directorul DAJ Bihor, Nicolae Hodişan.

Proiectul ALTERAGRI – cod ROHU426 – „Sprijinirea economiei locale prin încurajarea utilizării alternative a produselor agricole” a fost prezentat joi, 16 noiembrie, în sala de festivităţi a Facultăţii de Protecţia Mediului, în prezenţa conducerii DAJ Bihor, lider de proiect, a reprezentanţilor din partea partenerilor, ai unor instituţii deconcentrate şi a mai multor studenţi.

În perioada de implementare a proiectului, 1 mai 2021 – 31 decembrie 2023, au fost organizate mai multe conferinţe pe teme de utilizare a produselor agricole, alte domenii decât cel alimentar, fiind alese construcţiile, anume lâna şi cânepa.

„Am avut conferinţe şi vizite la ferme din Ungaria, împreună cu partenerii noştri de la societatea Tudka, am organizat cursuri de formare profesională pentru fermierii din ţară, unde, deşi am avut un target iniţial de 200 de cursanţi, am reuşit să şcolarizăm 533 de cursanţi, în domeniul creşterii animalelor (ovine-caprine) şi al producţiei vegetale, respectiv plante tehnice (cânepă, in şi altele), cursuri acreditate de Ministerul Educaţiei şi Ministerul Muncii”, a precizat directorul Hodişan.

‹ adv ›

Prin acest proiect s-au creat trei platforme digitale: una numită CRM (Customer Relationship Management) pentru relaţia cu clienţii, fermierii, adminsitraţiile locale, o alta numită Jobs (pentru locuri de muncă în agricultură) şi o a treia pentru e-learnig (cursuri online).

Prima platformă vizează gestionarea relaţiei cu clienţii/fermierii – da-crm.dotmesa.com – în care autorităţile publice locale, fermierii, toţi cei interesaţi pot colabora cu Direcţia Agricolă pentru a transmite doeumente, petiţii, sesizări privind seceta, calamităţi naturale, pagube produse de animale sălbatice etc. Tot aici se vor putea primi şi răspunsurile Direcţiei Agricole.

Platforma pentru joburi – da-jobs.dotmesa.com – reuneşte oferta locurilor de muncă în agricultură cu cererea de pe piaţă.

Platforma pentru cursuri online – da-elearn.dotmesa.com – va ajuta enorm de mult organizarea cursurilor pe care instituţia le oferă, astfel încât în acest an, s-a reuşit susţinerea şi acordarea diplomelor pentru 533 de fermieri.

Cele trei platforme au fost create de o echipă de specialişti informaticieni orădeni, reprezentată de inginerul George Pecherle, cadru didactic la Facultatea de Informatică.

Cu acest prilej a avut loc şi conferinţa „Soluţii inovative bazate pe Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru agricultură”, respectiv despre utilizarea dronelor, susţinută de Boros Vilmos, de la PanAgroTeh sau a instrumentelor digitale în activitatea curentă a Oficiului Fitosanitar Bihor.

Proiectul ALTERAGRI a fost implementat de Direcţia pentru Agricultură Judeţeană Bihor (lider de proiect), alături de partenerii săi: Oficiul de Studii Pedologice şi Agrochimice (OSPA) Bihor şi Fundaţia de Interes Public „Ştiinţă pentru mediu” TUDKA, din Debrecen, Ungaria.

Bugetul total al proiectului este de 1.697.320,00 euro, din care 1.427.422 euro din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în cadrul Programului Interreg V-A România-Ungaria, iar 251.898 euro cofinanţarea naţională. 

‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Interpoma 2024: datele preliminare ale recoltei 2024/2025 prezentate la deschiderea oficială

A fost inaugurată cea de-a 13-a ediție a Interpoma,...
‹ adv ›

Brânza maturată de Horezu, premiată cu aur la World Cheese Awards 2024

Concursul World Cheese Awards 2024 a avut loc în perioada 15-17 noiembrie în orașul Viseu, Portugalia, marcând prima dată...

Soluții avansate post-recoltă: Creșterea profitabilității prin gestionarea precisă a depozitării la rece

În pomicultura modernă, gestionarea optimă post-recoltă este de o importanță crucială. Practicile post-recoltă, în special depozitarea la rece, joacă...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole