Celula de criză constituită de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) pentru a gestiona situaţia animalelor de pe navele afectate de blocarea Canalului Suez şi-a încheiat activitatea, a anunţat, luni, instituţia într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.
Potrivit sursei citate, concluziile rezultate în urma analizării tuturor informaţiilor primite arată că durata călătoriei a fost cuprinsă între 10 şi 15 zile, cantitatea de apă şi furaje asigurată a fost suficientă, starea de sănătate a animalelor a fost bună, iar procentul de mortalitate mediu înregistrat s-a situat la 0,23%.
Totodată, ANSVSA informează că, odată cu ridicarea restricţiilor, se pot relua activităţile de export de animale către ţările din zona Golfului Persic, care utilizează Canalul Suez ca rută de transport.
În acest context, toţi operatorii economici care intenţionează să desfăşoare pe viitor activităţi de comerţ cu animale vii sunt atenţionaţi că ANSVSA a modificat procedurile în direcţia intensificării verificărilor privind asigurarea suplimentării cantităţilor de furaje şi apă cu minimum 25%.
De asemenea, având în vedere debutul perioadelor cu temperaturi ridicate, este necesar să se ţină cont că la transportul rutier la temperaturi de peste 30 grade Celsius este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 10%. În ceea ce priveşte transportul maritim, la o temperatură mai mare de 35 de grade Celsius este obligatorie creşterea spaţiului destinat animalelor cu 15%.
În cazul în care se transportă animale cu coarne, spaţiul alocat pe cap de animal trebuie să crească cu 7% pentru a preveni rănirea animalelor la contactul cu celelalte animale aflate în boxă.
”Ever Given”, o navă portcontainer lungă de 400 de metri, a eşuat marţi, 23 martie, pe diagonala canalului Suez, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, şi a blocat ambele sensuri de navigaţie.
Conform Autorităţii Canalului Suez (SCA), traficul naval prin Canalul Suez a fost reluat luni, 29 martie, după ranfluarea Ever Given.
Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.