Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) va găzdui, în curtea instituţiei, Târgul de Primăvară, începând de miercuri, 8 martie, până duminică, 12 martie 2023, cu acces liber pentru toţi cei interesaţi.
Potrivit unui comunicat al MADR, Târgul de Primăvară este organizat de Asociaţia „Produs de Cluj”, cu sprijinul MADR, şi este parte a campaniei de promovare a produselor agroalimentare româneşti şi de creştere a accesului românilor la alimente de calitate obţinute pe plan local, sub denumirea „Produs românesc – Bun pentru tine, bine pentru fiecare”.
La acest eveniment vor participa peste 30 de producători şi artizani locali, din regiunea de Nord Vest şi Centru a României. Astfel, la târg vor fi expuse produse atestate tradiţional din categoria panificaţie şi patiserie (pâine de casă cu cartofi, chec de casă, colac cu nucă), dar şi produse care au dobândit menţiunea „produs montan” din categoria lactate, fructe şi legume procesate şi multe altele.
Vizitatorii se vor bucura de o ofertă variată, având posibilitatea de a degusta şi achiziţiona preparate din carne, lapte, fructe şi legume, dulceţuri, gemuri, sucuri, siropuri, uleiuri presate la rece, produse de patiserie, produse apicole, ţuică şi vin, obţinute de producătorii români prin valorificarea materiei prime locale.
Specificul zonei Ardealului va fi reprezentat de meşterii artizani care vor expune costume populare, sculpturi în lemn, pielărie sau sticlă, precum şi renumitele păpuşi artizanale, îmbrăcate în port tradiţional românesc.
De-a lungul celor cinci zile de târg, între orele 9:00 – 19:00, vizitatorii vor putea lua parte la spectacole şi la recitalurile ansamblurilor folclorice, susţinute de interpreţi renumiţi.
„Târgul de primăvară” le va da ocazia tuturor celor care ne vor vizita să cumpere pentru cei dragi flori specifice acestui anotimp de la florarii români care se vor afla în curtea ministerului.
Asociaţia Produs de Cluj promovează, prin intermediul târgurilor naţionale şi internaţionale, de peste 10 ani, preparate alimentare realizate de mici întreprinzători locali, obţinute din materie primă provenită din microfermele proprii şi de la fermieri din zonă, punând în valoare brandurile regionale şi nu numai, precizează MADR.