Potrivit sursei citate, pentru a redeveni funcţională, lucrările la această şină de cale ferată presupun înlocuirea a 1100 traverse din lemn speciale de 2,80 m şi a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale, înlocuirea materialului mărunt de prindere, completarea prismei de piatră spartă şi executarea burajelor tehnologice.
O parte din aceste operaţiuni sunt executate manual de lucrătorii Regionalei CFR Galaţi, deoarece pentru acest tip de şină cu ecartament sovietic nu există în România utilaje grele de cale.
Potrivit ministrului Transporturilor, până în acest moment au fost înlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale.
Au mai fost înlocuite aproape 4 mii de tone de material mărunt de prindere şi a fost completată prisma cu 120 de tone de piatră spartă. Burajul traverselor cu utilaje de mică mecanizare a fost realizat pe 1280 metri liniari de cale.