10.7 C
București
joi, 21 noiembrie, 2024

-

HomepageAdvFonduri europene nerambursabile de până la 120 mii euro pentru agricultură, piscicultură,...

Fonduri europene nerambursabile de până la 120 mii euro pentru agricultură, piscicultură, acvacultură și industria alimentară

Firmele din domeniul agroalimentar vor putea obține, începând cu 26 mai 2022, fondurile europene nerambursabile de până la 120.000 euro pentru capital de lucru în cadrul Programului Operațional Competitivitate.

Pentru a afla cele mai importante informații Răzvan Gălățan, Directorul Operațional Goodwill, explică tot ce trebuie să știe antreprenorii despre POC 4.1.2.

POC 4.1.2 este o măsură în cadrul Programului Operațional Competitivitate care acordă sprijin pentru redresarea întreprinderilor din domeniul agriculturii, pisciculturii, acvaculturii și  a industriei alimentare.

Pe lângă domeniile enumerate, pe lista întreprinderilor eligibile, se numără și cele care au activitatea de fabricare a hârtiei și a cartonului ondulat și a ambalajelor din hârtie și carton.

Care este valoarea și intensitatea maximă a finanțării

Valoarea sprijinului din fonduri externe nerambursabile pentru capital de lucru se stabilește astfel:

  • pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 cuprinsă între 5.000 și 13.500 euro, valoarea grantului este de 5.000 euro;
  • pentru IMM-urile cu cifra de afaceri aferentă anului 2019 mai mare de 13.501 euro, valoarea grantului poate fi de până la 15% din cifra de afaceri și nu poate depăși suma 120.000 euro;
  • pentru IMM-urile cu cifra de afaceri cu echivalentul în euro de peste 1 milion de euro, valoarea maximă a ajutorului este de 120.000 euro.

Intensitatea finanțării este de 85% din valoarea grantului solicitat. Cofinanțarea se adaugă la valoarea grantului, suma maximă de 120.000 euro nu include și cofinanțarea beneficiarului.

Care este bugetul alocat finanțării

Fondurile alocate pentru această măsură sunt 250 de milioane euro.

Ce se finanțează?

Beneficiarii vor putea utiliza granturile pentru capital de lucru, sub formă de sumă forfetară pentru susținerea următoarele cheltuieli:

  • Stocuri de materii prime (semințe, fitosanitare), materiale, mărfuri, alte categorii de stocuri necesare;
  • Datorii curente față de furnizorii curenți, inclusiv furnizorii de utilități;
  • Echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității;
  • Obiecte de inventar inclusiv, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente;
  • Datorii la buget de stat;
  • Redevențe, arendă;
  • Servicii curente (fără consultanță);
  • Chiria.

Q&A cu Răzvan Gălățan, Expert și Director Operațional – Goodwill Consulting

1. Când vor primi firmele efectiv finanțarea. Care sunt pașii următori?

Vineri, 6 mai 2022, a fost publicat calendarul programului. Aș vrea în primul rând să clarific pașii care mai sunt de urmat până la obținerea efectivă a finanțării. În prima fază se va lansa un ghid final pe care vor putea aplica Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, în parteneriat cu AIMMAIPE și STS.

Ulterior, se va semna un contract de finanțare între acest parteneriat și Ministerul Proiectelor și Investițiilor. După semnarea acestui contract, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului în calitate de administrator de grant va lansa schema pentru beneficiarii finali.

Calendarul prevede depunerea proiectelor de către beneficiarii finali în perioada 26 – 31 mai și evaluarea și încheierea contractelor de ajutor de stat până la 30 iunie 2022. În concluzie, timpul este foarte scurt și îndemn toți aplicanții să înceapă demersurile de pregătire a proiectelor.

2. La ce ar trebui să fie atente companiile atunci când aplică?

Având în vedere că finanțarea se acordă pe principiul primul venit-primul servit, firmele ar trebui să ceară ajutor de la o firmă de consultanță pentru că fiecare secundă contează. Goodwill Consulting a avut o sesiune de succes în cadrul programului Capital de lucru, unde consultanții au depus peste 200 de proiecte finanțabile în primul buget.

Am reușit să depunem proiecte chiar și pe pozițiile 18 și 21. Avantajul firmei noastre este că avem un număr de 150 de persoane pregătite să înregistreze proiecte și cu experiență pe măsura 2 capital de lucru.

Fiecare persoană va înregistra maxim 2 proiecte pentru a reuși să încadrăm proiectele clienților noștri în bugetul de 250 de milioane de euro. La fel ca la măsura 2, nu vom prelua un număr mai mare de clienți decât capacitatea noastră de a încărca proiecte cu șanse.

Dacă la măsura doi aveam capacitatea de a înregistra 200 de proiecte cu șanse de încadrare în buget, acum am reușit să ne creștem capacitatea și putem înregistra cu șanse 300 de proiecte.

Totuși, aș vrea să atrag atenția asupra faptului că avem o capacitate limitată la acest număr de 300 și vom fi nevoiți, la fel ca la măsura doi, să refuzăm clienții care se vor decide prea târziu.

3. Firmele au și alte posibilități pentru a accesa în afară de capital de lucru?

În funcție de domeniul în care activează, programele care urmează și sunt în diferite stadii în 2022 sunt:

  • PNRR – Digitalizarea IMM-urilor – Firmele vor putea obține o finanțare între 30.000 euro -100.000 euro pentru digitalizare;
  • PNRR C6 I1 – Program de finanțare până la max. 15.000.000 euro pentru achiziţionarea de instalaţii/echipamente pentru construirea de capacități noi de producție a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară, cu sau fără stocare;
  • Electric-Up – Finanțare de max. 100.000 euro pentru panouri fotovoltaice și stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și electrice hibrid plug-in;
  • Microindustrializare – Este un program în cadrul căruia firmele vor putea obține o finanțare de max. 500.000 lei pentru echipamente tehnologice, spații de lucru/de producție/de depozitare, mijloace de transport etc;
  • HG 807/2014 – Schemă de ajutor de stat de max. 45.000.000 euro/proiect pentru investiții;
  • POPAM II – Finanțare de min. 5.000 euro și max. 3.300.000 euro pentru investiții productive în acvacultură.

Ești interesat? Profită acum de verificarea gratuită a eligibilităţii şi evaluarea şanselor de succes din partea consultanților de la Goodwill Consulting.

Un consultant poate să fie de mare ajutor în acest proces. În primul rând, consultanții de la Goodwill Consulting asigură verificarea atentă a eligibilității şi a tuturor șanselor, tuturor criteriilor de punctare, verificarea și evaluarea şanselor de succes şi, dacă un aplicant este eligibil și are și şanse reale de succes, firma începe o colaborare efectivă, îl ţine de mână și îl acompaniază până la ultimul decont și până la absorbția efectivă a banilor câștigați pe tot procesul de implementare.

Cifrele vorbesc de la sine:

  • peste 2.000 de proiecte de succes;
  • peste 300 milioane euro atrași pentru clienți;
  • 14 ani experiență;
  • 9 birouri acoperire națională;
  • 5 garanții pentru succes.

Testimonial Alpina Blazna SRL: „Suntem foarte mulțumiți de serviciile oferite de Goodwill Consulting. Prin colaborarea avută am reușit să implementăm mai multe proiecte pe Capital de lucru, Grant Horeca, IMM INVEST și Electric-Up. Pe Capital de lucru, program unde finanțarea se acorda pe principiul primul venit-primul servit, am fost pe locul 21 în țară dintr-un total de peste 20.000 de solicitanți. Am întâlnit în persoana lui Răzvan Gălățan, consultantul nostru, un om de cuvânt, motivat și foarte atent la detalii, disponibil să ajute tot timpul. Îi mulțumim pe această cale lui și întregii echipe și le urăm mult succes în tot ceea ce fac!”.

În plus, Goodwill oferă soluții complete pentru dezvoltarea afacerilor: fonduri nerambursabile și rambursabile, panouri fotovoltaice, proiectare și arhitectură, automatizarea robotizată a proceselor (RPA), analiză financiară, analiză de piață, achiziții publice, internaționalizarea afacerii în Ungaria, fonduri de investiții.

Dacă ești: SRL, SA, societate cooperativă agricolă, cooperativă agricolă, grup și organizație de producători și dorești să obții finanțare, solicită consultanță gratuită aici!

Contacte

GOODWILL CONSULTING GWC SRL

E-mail: [email protected]

Website: www.gwconsulting.ro

Telefon: 0264-484 776, 0364-100 732

Fax: 0364-100 733

Adv
Adv
Advertoriale și comunicate de la cele mai importante companii și organizații din agrobusiness-ul românesc.

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Bayer și Orbia Netafim extind colaborarea cu noi produse pentru sectorul horticol

Divizia de Agricultură de Precizie a Orbia, Netafim, și...

Agritechnica 2025: Înregistrări deschise pentru expozanți

Agritechnica 2025, cel mai mare târg mondial de utilaje agricole, se va desfășura între 9 și 15 noiembrie, la centrul...

Soluții avansate post-recoltă: Creșterea profitabilității prin gestionarea precisă a depozitării la rece

În pomicultura modernă, gestionarea optimă post-recoltă este de o importanță crucială. Practicile post-recoltă, în special depozitarea la rece, joacă...

Purcari Wineries a înregistrat în primele nouă luni un profit net de 43,37 mln lei, în scădere cu 1%

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primele nouă luni un profit net de 43,374 milioane lei, în...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole