15.5 C
București
vineri, 26 aprilie, 2024

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleMiniştrii Agriculturii şi Cercetării au discutat despre un parteneriat pentru digitalizarea învăţământului...

Miniştrii Agriculturii şi Cercetării au discutat despre un parteneriat pentru digitalizarea învăţământului liceal agricol din România

Ministrul Petre Daea a avut miercuri, 24.08.2022, o întâlnire de lucru cu o echipă de specialiști de la Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID), condusă de ministrul Sebastian-Ioan Burduja, ce a avut drept scop realizarea unui parteneriat care să poată contribui la digitalizarea învățământului liceal agricol din România.

Cu această ocazie, ministrul Petre Daea a prezentat proiectele pe care Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale dorește să le implementeze prin intermediul liceelor agricole, astfel încât să se creeze o legătură între fermieri, administrație publică, licee agricole, universități și cercetarea științifică din agricultură.

Specialiștii MADR le-au expus celor prezenți un proiect prin care ministerul își propune să susțină infrastructura din cadrul liceelor agricole și să asigure calitatea actului educațional agricol, în completarea fondurilor deja alocate pentru investiții în perioada 2020-2022.

Finanțarea acestor activități se va realiza prin proiectul de „Investiții pentru transformarea liceelor agricole în principalele locuri de profesionalizare a viitorilor fermieri antreprenori și salariați în domeniul agriculturii”.

Acest proiect este cuprins în Planul Național de Redresare și Reziliență – componenta 15 din Programul Național – România Educată și urmează să fie  implementat  în perioada 2023 – 2026.

Cele 57 de licee agricole  vor beneficia de fonduri în valoare de 43,6 milioane euro, destinate atât dezvoltării infrastructurii, cât și creșterii calității actului educațional agricol (elaborarea manualelor de specialitate în format digital și modular, instruirea cadrelor didactice de specialitate, perfecționarea stagiilor de practică, învățarea mixtă teorie-practică-digitalizare).

Digitalizarea liceelor se va realiza prin:

  • dotarea cu echipamente electronice a câte unui laborator IT pentru fiecare dintre cele 57 licee agricole;
  • înființarea unei platforme digitale în scopul eficientizării colaborării/comunicării dintre cele 57 licee agricole, universități de profil, agenți economici din agricultură, administrație publică locală și centrală, cercetare agricolă și a corelării pregătirii teoretice și practice a elevilor cu necesitățile de pe piața muncii din agricultură.

Platforma digitală va fi interconectată și va funcționa la nivelul celor 57 de licee agricole, iar responsabil cu organizarea, administrarea/managementul funcționării platformei digitale va fi Liceul Tehnologic „Nicolae Bălcescu” Alexandria, județul Teleorman.

Coordonarea tehnico – metodologică pentru realizarea platformei va fi asigurată de către MADR în colaborare cu MCID, care va asigura suportul tehnic cu specialiști în domeniul IT.

Pentru crearea platformei digitale urmează să se încheie un protocol de colaborare între MADR și MCID în vederea creșterii eficienței pregătirii profesionale a elevilor, în raport cu cerințele de pe piața muncii.

  • Citește despre ->
  • MADR
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Barbu: Au fost puse bazele unor proiecte majore de investiţii în zootehnie, în cadrul vizitelor în Qatar şi EAU

Potenţialul uriaş al agriculturii româneşti a fost prezentat oficialilor...
‹ adv ›

MADR: Tehnologia rachetelor antigrindină nu produce o creştere a emisiilor de poluanţi în aer, apă sau sol

Exploatarea infrastructurii operaţionale din cadrul Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor (SNACP) nu produce o creştere a...

Ajutor de minimis de 2.000 de lei pe scroafă/an pentru crescătorii de porci de reproducţie din rasele Bazna şi Mangaliţa

Hotărârea privind aprobarea programului de susţinere a crescătorilor de porci de reproducție din rasele Bazna şi/sau Mangalița pentru anul...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole