Ministerul Agriculturii are un program de stimulare a exporturilor inclusiv în Programul Naţional Strategic (PNS), unde există o componentă pentru promovarea produselor româneşti, a precizat, marţi, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuţ Barbu, la cea de-a opta ediţie a FoodIntelForum, eveniment reprezentativ pentru agribusiness, producţia alimentară, producţia de băuturi, retail şi HoReCa.
Barbu susţine că promovarea produselor româneşti se face de către ministerul de resort şi prin plafonarea adaosului comercial şi prin schema prin care produsele agricole din Ucraina să nu mai intre în ţara noastră decât pe bază de licenţiere din partea Ministerului Agriculturii.
„Partea de comerţ este la Ministerul Economiei şi acesta are programe pentru promovarea produselor româneşti. În plus, în Programul Naţional Strategic vor fi axe prin care producătorii, procesatorii, cooperativele şi asociaţiile pot accesa bani europeni pentru promovare, bani care sunt 100% din PNS”, a afirmat ministrul.
În luna februarie, Florin Barbu declara că Ministerul Agriculturii va avea o politică bazată numai pe investiţii, iar banii care vor ajunge în agricultura din România nu vor mai fi investiţi haotic, ci acolo unde există deficit în balanţa comercială.
Acesta a precizat că în următorii patru ani sumele alocate din Programul Naţional Strategic şi de la bugetul de stat pentru sectoarele vegetal, zootehnic şi procesare se ridică la 10 miliarde de euro.
Vezi aici despre Eurostat: Vânzările de pesticide în UE au scăzut cu 9% în 2023.