Grupul de firme Safir a anunțat rezultatele financiare ale anului 2023, demonstrând o poziție solidă în piața românească și la export.
Marca grupului, Familia Safir, a avut o contribuție importantă în felul în care este perceput și consumat puiul românesc, vorbind încă de la înființare despre culoarea naturală a puiului – care este alb-rozie, despre beneficiile consumului de carne de pui cu proveniență cunoscută și despre importanța alegerii în cunoștință de cauză a ce punem zi de zi în farfuria familiei noastre.
În această dimineață Grupul de firme Safir a anunțat o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro pentru anul financiar 2023, ceea ce reprezintă o creștere de aproape 18% față de rezultatele anului anterior.
Investițiile făcute în 2023 au fost de peste 6,7 milioane de euro, iar planul anului curent este de continuare a dinamicii de infuzare de bani în afacere, cu precădere pentru tehnologii verzi și pentru achiziția de noi ferme.
George Safir, care împreună cu fratele său, Iulian, conduce afacerea de familie fondată în 1945, explică rezultatele financiare:
Contextul în care Familia Safir crește constant spre a deveni marca de carne de pui preferată a românilor este unul foarte favorabil, pentru că datele de la World Population Review 2024 arată că imediat după carnea de porc (pe care românii o consumă în cantitate de 34,5 kg/ persoană pe an – adică aproape 3 kg/ persoană/ lună), preferata românilor rămâne carnea de pasăre, cu un consum lunar de aproape 2 kg/ persoană.
Mai mult, tendințele de pe piața cărnii arată că românii aleg tot mai des produse Premium, vor carne românească și vor să știe proveniența acesteia.
Analiza categoriei de vârstă cuprinse între 25 și 55 de ani, urban, educație universitară și peste, arată că în alegerea cărnii de pasăre consumată românii din această categorie se interesează atât de felul în care a fost crescut puiul – de alimentația și de mediul și durata de trai, cât și de modul în care procesele tehnologice din abatoare și din fabricile de preparate sunt prietenoase cu mediul.
Timpul mediu pe care îl petrece la raft o persoană din categoria analizată – 25-55 de ani, urban, educație universitară și peste – este în medie de 3 minute (!), ceea ce indică documentare riguroasă și atenție mare la producător și detaliile despre produs.
George Safir spune că a face Familia Safir să fie una din primele trei mărci de carne de pui preferate ale românilor:
Investiții și accentul pe reducerea amprentei de carbon
George Safir a anunțat în această dimineață că:
Comparativ cu congelarea cu freon, sistemul de congelare cu amoniac lichid în care investește afacerea Familia Safir este mai eficient energetic cu 25% și poate congela toate tipurile de produse.
Mai multe despre cum se poate aduce la nivel european o afacere de familie fondată în 1945.
Familia Safir este o afacere de familie din 1945 cu tradiție antreprenorială construită în jurul binelui. Afacerea se dezvoltă continuu de șapte decenii, pe durata a patru generații, și are impact mare în zona Moldovei, având grijă de comunitatea în care se află (județul Vaslui).
Grupul de firme Safir include 4 companii, are 800 de angajați, 8 ferme (care au în total 99 de hale de creștere a puilor) pe spațiul a peste 150.000 de metri pătrați, iar sediul central este în Vaslui.
Grupul are propriile facilități de prelucrare a cărnii provenite din ferme: abator, fabrică de preparate din carne de pui și semipreparate de tip craft care folosește condimente 100% naturale, propria producție de furaje, concentrate, cereale extrudate și full fat soia, o fabrică de făină proteică, precum și parc auto propriu, pentru distribuție rapidă în țară.
Pentru a fi mai aproape de clienții din zona geografică natală, antreprenorii din familia Safir au decis să deschisă și câteva magazine în Vaslui și o rotiserie, pentru care în următorii ani există un plan de expansiune.
George Safir descrie cum a fost gândită structura Grupului:
Cu privire la istoricul prezenței în piață și la cum este primită carnea de pui care are culoare naturală, neavând coloranți în furaje, Iulian Safir a adăugat:
Din cele patru companii din Grupul Safir afacerea responsabilă de creșterea puilor și cea care gestionează fermele este Sagem, în care s-au investit până în prezent peste 10 milioane de euro.
Cele două ferme din Botoșani destinate creșterii puiului cu creștere lentă sunt certificate IKB și au singurul certificat din România pentru bunăstarea animalelor – Beter Leven 1*.
Marca Familia Safir are trei categorii principale de produse la vânzare către consumatorul final: Deliciosul de Vaslui, Zdravăn Moldovenesc și Răsfăț Românesc.
Citește mai multe știri agricole accesând acest link.