TRANSAVIA, liderul pieței de carne de pui din România, marchează #ZiuaSustenabilității în România publicând cel de-al patrulea Raport de Sustenabilitate.
Sub motto-ul „Contribuind la un viitor mai verde”, raportul aferent anului financiar 2022, ilustrează angajamentul ferm al companiei de a contribui la un viitor mai durabil și prezintă ambițiile reputatei afaceri de familie cu capital 100% românesc pentru continuarea dezvoltării durabile.
Anul 2022 a fost un an unic și plin de provocării pentru industria alimentară și pentru întreaga lume. Fără o revenire completă din pandeme, izbucnirea războiul din Ucraina a generat o criză umanitară fără precedent și a antrenat perturbarea sistemelor economice și al societății în general.
În plus, impactul profund al exploziei prețurilor și al inflației galopante, seceta prelungită și fenomenele meteo agresive au determinat presiuni resimțite la nivel macro, dar și individual. În pofida acestor provocări numeroase și a volatilității piețelor, TRANSAVIA a reușit să navigheze cu succes prin acest context deosebit și să identifice oportunități de creștere solidă, înregistrând cele mai bune performanțe economice și de sustenabilitate din istorie.
Noul Raport de Sustenabilitate detaliază în mod transparent rezultatele activităților în relație cu aspectele cheie ale sustenabilității, precum, oameni, mediu, animale și comunități și analizează impactul în toate etapele lanțului valoric, conform modelului 100% integrat al afacerii TRANSAVIA: de la producția cerealelor la bunăstarea animalelor, de la certificarea produselor la procesarea și distribuția acestora.
Câteva dintre cele mai importante rezultate ale companiei în 2022, din sfera sustenabilității:
Pusă în valoare de un model de afacere unic în regiune, TRANSAVIA integrează vertical întreaga sa operațiune, asigurând calitatea, siguranța și durabilitatea pe întreg lanțul de producție, de la bob la furculiță. Această abordare strategică a permis liderului pieței de carne de pui să înregistreze progrese notabile în ceea ce privește obiectivele sale strategice de sustenabilitate, pe toți cei patru piloni strategici:
Producție responsabilă:
- 100% din producția TRANSAVIA de carne de pasăre este certificată BRCGS Food Safety (British Retail Consortium Global Standards) și FSSC 22000 (Food Safety Sistem Certification).
- 100% din fermele de creștere a puilor, din stațiile de incubație și din fermele de reproducție sunt certificate ISO 22000:2018.
- 100% din producția de furaje combinate este certificată ISO 22000:2018.
- TRANSAVIA este singurul producător de carne de pasăre din România care a obținut certificarea GlobalG.A.P vers. 5.2.
- 100 % din produse sunt supuse auditurilor de certificare de terță parte care atestă calitatea și siguranța atât a produselor cât și a operațiunilor întreprinse în vederea obținerii unor produse sigure pentru consumatori.
- compania a înregistrat ZERO incidente de neconformare cu reglementările legislative în vigoare în ceea ce privește sănătatea și siguranța consumatorului.
Grija față de Mediu:
- 659,845 tone CO2 au fost reduse prin reciclarea deșeurilor de ambalaje.
- 8,644 tone CO2 au fost reduse prin reutilizare prin închiriere a ambalajelor de lemn-paleți.
- compania a avut până la 99,45% grad de valorificare a deșeurilor.
- societatea a redus cu circa 91% concentrația de pulberile față de valoare maximă admisibilă legală, valori obținute prin evaluări efectuate de către Laborator de mediu acreditat.
- TRANSAVIA a înregistrat 4120,4 KWP putere instalată prin panouri fotovoltaice în 2022.
Responsabilitate față de angajați:
- în anul de referință, compania a avut 2348 de angajați, cu o pondere de gen este echilibrată, cu 42,9% femei.
- angajații TRANSAVIA sunt plătiți peste minimul pe economie stabilit în România, mereu la timp și nu există nici o formă de discriminare sau neegalitate de șanse și tratament între femei și bărbați. Adițional, pe lângă salariu, angajații primesc și o serie de beneficii și avantaje suplimentare, în baza performanței.
- stabilitatea locului de muncă este asigurată pentru fiecare angajat, iar obligațiile salariale și către instituțiile statului sunt plătite întotdeauna la zi.
Implicare cu impact social:
- valoarea totală a sponsorizărilor a fost de peste 6.2 MIL LEI, contribuind la sprijinirea a 39 de organizații și entități, din domeniul social, medical, educațional, sportiv, universitar și UAT-uri și susținând cheltuieli medicale pentru tratamentul a 6 persoane fizice.
- impactul pozitiv la nivelul comunităților în care activează compania s-a realizat în 3 domenii prioritare: Educație, Sănătate, Sport. Adițional, compania a oferit ajutor refugiaților din Ucraina încă din primele zile ale războiului prin furnizarea a peste 10 tone de produse din carne de pui, dar și prin asigurarea cazării și mesei pentru un grup de 25 de persoane, pentru o durată de peste o lună.
Întregul Raport de Sustenabilitate poate fi accesat aici.