Agenţia pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare va deveni funcţională la începutul anului 2023, termenul iniţial prevăzut în lege, respectiv 1 ianuarie 2022, fiind amânat cu un an, din cauza lipsei fondurilor de funcţionare, potrivit unui proiect de Ordonanţă de urgenţă publicat de Ministerul Finanţelor.
Potrivit proiectului, întrucât asigurarea veniturilor necesare desfăşurării activităţii Agenţiei impactează structura bugetului de stat şi a bugetului Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale pe anul 2022, în condiţiile în care Guvernul a adoptat măsuri bugetare, politice şi de asigurare de lichidităţi în vederea atenuării efectelor negative provocate de pandemia de coronavirus asupra nivelului de trai al populaţiei şi asupra economiei, se impune prorogarea datei de intrare în vigoare a Legii nr.133/2019 până la data de 31 decembrie 2022.
Astfel, se evită riscul unui blocaj în desfăşurarea activităţii Agenţiei pentru Calitatea şi Marketingul Produselor Agroalimentare, cu consecinţe negative majore, datorate, în primul rând, lipsei fondurilor necesare funcţionării, respectiv pentru investiţii, cheltuieli curente, cheltuieli de personal, precizează iniţiatorii proiectului.
‹ adv ›
Ministrul Agriculturii, Adrian Chesnoiu a anunţat miercuri că funcţionarea Agenţiei pentru Marketingul şi Calitatea Produselor Agroalimentare este una dintre priorităţile mandatului său.
Pe de altă parte, în proiectul MF se prevede şi prorogarea termenului de intrare în vigoare, prevăzut la articolul 9 din Legea nr. 236/2020, pentru stimularea producătorilor agricoli care comercializează produsele agricole primare, produse pescăreşti şi de acvacultură, până la data de 1 ianuarie 2023. Legea 236/202 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1037 din 6 noiembrie 2020.
Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 30/2017, cu modificările şi completările ulterioare, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are ca obiectiv creşterea competitivităţii produselor agroalimentare şi pescăreşti româneşti pe piaţa europeană şi globală, inclusiv prin acţiuni specifice de informare.