Agroland Agribusiness a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 13,3 milioane lei, în creştere cu 33,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, a anunţat vineri compania.
Potrivit sursei citate, profitul net al Agroland Agribusiness a sporit în primele şase luni cu 141,9%, la 795.116 lei.
De asemenea, indicele EBITDA arată îmbunătăţirea considerabilă a profitabilităţii activităţii Agroland Agribusiness. Astfel, dacă în prima jumătate din 2020, EBITDA a fost 397.373 lei, în primul semestru din 2021 valoarea acestui indicator s-a majorat substanţial, cu 146,99%, până la 981.485 lei.
Totodată, marja EBITDA, care funcţionează ca un barometru al sănătăţii şi performanţei unei companii, a atins 7,36%, aproape dublul procentului calculat pentru primul semestru din 2020, 3,97%.
Potrivit reprezentanţilor companiei, una dintre ariile pe care compania se va concentra în viitor rămâne cea a proiectelor agri-tech, prin incubatorul de business AgTech TM, dezvoltat în parteneriat cu Agroland şi Ascendis.
În 2021, contribuţia Agroland Agribusiness a constat în finanţarea, cu câte 10.000 euro, a două dintre cele cinci start-up-uri câştigătoare ale competiţiei.
Listarea pe Bursă şi plasamentul privat au impulsionat considerabil activitatea Agroland Agribusiness datorită atragerii de fonduri în valoare de 6 milioane lei, ceea ce a generat o apreciere a valorii companiei la circa 30,4 milioane lei.
Fondurile obţinute au fost utilizate pentru accelerarea dezvoltării Agroland Agribusiness, prin intensificarea ritmului şi cantităţilor de inputuri agricole achiziţionate şi comercializate, precum şi pentru crearea unor produse personalizate, după reţete proprii.
Agroland Agribusiness şi-a început activitatea în 2016, ca o divizie a companiei mamă Agroland Business System, iar din 2017 funcţionează independent juridic şi financiar. Compania are două linii de business: vânzarea de inputuri pentru agricultura convenţională şi cea organică şi tranzacţionarea cu cereale.
Sursa foto: turkpidya.com