3.4 C
București
duminică, 14 decembrie, 2025
IT
MD

-

HomepageAdvING Bank România a înregistrat venituri de 1,79 miliarde de lei în...

ING Bank România a înregistrat venituri de 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creştere cu 9,6%

Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creştere cu 9,6% faţă de perioada similară a anului anterior, conform unui comunicat de presă al băncii.

Activele ING Bank România s-au majorat cu 19,6% în primele şase luni din 2024, până la 75,5 miliarde de lei.

„ING Bank România a obţinut rezultate financiare şi comerciale solide în primul semestru din 2024. În primul rând, ne bucură faptul că numărul de clienţi ai băncii noastre este în continuă creştere, ceea ce arată faptul că abordarea noastră axată pe experienţa clienţilor şi inovaţie rămâne relevantă şi atractivă.

Am depăşit numărul de 1,85 milioane clienţi activi şi ne propunem să continuăm să dezvoltăm portofoliul de clienţi, atât persoane fizice cât şi juridice.

Susţinem în mod activ şi constant mediul de afaceri românesc, iar un bun exemplu foarte vizibil în acest an este finanţarea de 150 milioane de euro acordată operatorului de telecomunicaţii Digi, un client cu care avem o lungă relaţie de parteneriat, şi pentru care am intermediat în ultimii 10 ani finanţări de peste 3 miliarde de euro”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Banca menţionează că în primul semestru din 2024 s-a remarcat un ritm dublu de creştere a depozitelor atrase prin comparaţie cu creşterea portofoliului de credite, pe fondul inflaţiei şi a ratelor de dobândă relativ ridicate.

Conform sursei citate, această tendinţă este normală, având în vedere aşteptările pieţei privind reducerea dobânzii de politică monetară, lucru pe care BNR de altfel l-a realizat în luna iulie (de la 6,75% la 6,5% pe an).

Astfel, valoarea depozitelor atrase de la clienţi a ajuns la 64,9 miliarde de lei (în creştere cu 19,5% faţă de perioada similară din 2023), în timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 41,1 miliarde de lei (+9% faţă de semestrul I al anului 2023).

ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziţia către economia verde, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 78 de milioane de euro în perioada ianuarie- iunie 2024, depăşind valoarea totală acordată în 2023 (de 67 de milioane de euro).

Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au ajuns la valoarea de 727 milioane de euro (credite sindicalizate şi bilaterale pentru companii mari), respectiv 19,6 milioane euro (tranzacţii sustenabile cu clienţi Business Banking).

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice.

Banca are peste 1,8 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate şi Wholesale Banking.

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Divizia Crop Science a Bayer anunță o nouă identitate vizuală

Divizia Crop Science a Bayer, lider global în inovație...

Ce soiuri merită plantate în 2026? Pepiniera Aiud oferă opțiuni testate pentru livezi productive

Pepiniera Aiud – Cooperativa Agricolă este unul dintre furnizorii cei mai importanți de material săditor pomicol certificat din România, cu o experiență...

SEEFCO mulțumește pentru colaborarea din 2025 și anunță planurile pentru 2026

Volatilitatea prețurilor, contextul regional și presiunea costurilor de producție fac activitatea în agricultură tot mai dificilă. În ciuda acestor...

Nufarm România preia coordonarea operațiunilor din R. Moldova și deschide o nouă etapă pe piața locală

După aproape două decenii de prezență în agribusiness-ul românesc, Nufarm își consolidează poziția în regiune și integrează coordonarea operațiunilor din...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole