9.3 C
București
luni, 17 noiembrie, 2025
IT
MD

-

‹ adv ›
HomepageȘtiri AgricoleTransferul de vagoane cu cereale la granița dintre Ucraina și România a...

Transferul de vagoane cu cereale la granița dintre Ucraina și România a crescut cu 40%

Până la 4 august, se observă o creștere a exportului de produse agricole pe calea ferată din Ucraina, potrivit Spike Brokers.

La granița cu România a fost înregistrată o creștere de 40% a numărului mediu zilnic de vagoane transferate, ajungând la 67,75 vagoane/zi.

‹ adv ›

La granița cu Polonia s-a înregistrat o creștere de 15%, ajungând la 68,25 vagoane/zi.

La granița cu Slovacia, nivelul a rămas constant la 24,75 vagoane/zi, în timp ce la granița cu Ungaria s-a înregistrat o scădere de 30%, ajungând la 21 vagoane/zi.

Tarifele de transport pe calea ferată Ucraina:

  • Regiunea Lviv – graniță: 14-19$/vagon; port: 25-31$/vagon.
  • Regiunea Ivano-Frankivsk – graniță: 14-21$/vagon; port: 26-29$/vagon.
  • Regiunea Jitomir – graniță: 20-25$/vagon; port: 25-28$/vagon.
  • Regiunea Kiev – graniță: 21-27$/vagon; port: 26-28$/vagon.
  • Regiunea Cernihiv – graniță: 23-29$/vagon; port: 25-29$/vagon.
  • Regiunea Cerkasî – graniță: 24-30$/vagon; port: 22-28$/vagon.
  • Regiunea Harkov – graniță: 27-35$/vagon; port: 25-30$/vagon.
  • Chop – nordul Italiei (august-septembrie): 44-52€/vagon.
  • Chop – Germania (martie): 52-59€/vagon.

Potrivit analiștilor, scăderea costului de arendare a vagoanelor pentru cereale nu va avea un impact semnificativ asupra tarifelor de transport în august. În august, tarifele de arendă pentru vagoanele de cereale au scăzut la 1250 grivne pe zi (-200 grivne).

‹ adv ›

Exportul insuficient de cereale și disponibilitatea tonajului liber contribuie la scăderea tarifelor de transport maritim pentru navele de tip Panamax către porturile asiatice. În segmentul navelor mai mici, cum ar fi costierele, handy-size și barjele, tarifele de transport rămân stabile.

Tarifele de transport din porturile fluviale Ucraina:

  • Ismail – Constanța, România (1-3 mii tone) 11€
  • Ismail – Ruse, Bulgaria (1-3 mii tone) 17-18€
  • Ismail – coasta estică a Greciei (5-7 mii tone) 20-21$
  • Reni – Marmara, Turcia (5-7 mii tone) 18-19$

Tarifele de transport din porturile maritime:

  • Ciornomorsk – coasta estică a Italiei (30-35 mii tone) 22-24$
  • Ciornomorsk – Spania (30-35 mii tone) 24-25$
  • Ciornomorsk – sudul Chinei (60-65 mii tone) 50-52$
  • Ciornomorsk – sudul Vietnamului (60-65 mii tone) 46-47$
‹ adv ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Citește și

Principalele concluzii de la Agritechnica 2025

Agritechnica 2025 a avut loc într-un moment în care...
‹ adv ›

De ce crapă morcovii și cum putem evita pierderile

La nivel global, crăparea rădăcinilor de morcov reprezintă o problemă majoră, cauzând pierderi semnificative pentru cultivatori. Aceste fisuri pot...

România va avea fundamentul ştiinţific pentru a solicita derogări pentru neonicotinoide în anumite zone

Organizația Europeană și Mediteraneană pentru Protecția Plantelor (EPPO) va introduce pe agenda sa elaborarea unui standard tehnic pentru evaluarea...
‹ adv ›

Comentarii

Alte articole