În premieră, în România, producătorii de mușcate și crăciunițe sunt sprijiniți de UE prin două campanii de marketing, Mușcate pentru Europa (Pelargonium for Europe) și Crăciunițe pentru Europa (Stars for Europe).
Cele două campanii aparțin unei asociații profesionale și sunt susținute din fonduri europene. Scopul lor este să promoveze vânzările și să furnizeze instrumente de marketing crescătorilor, distribuitorilor și vânzătorilor de mușcate și crăciunițe.
Pe lângă marketingul B2C, cele două inițiative oferă membrilor din industrie sprijin, consiliere și resurse gratuite: fotografii, afișe, flyere în limba română pot fi descărcate gratuit pentru crearea de conținut social media și materiale POS personalizate de pe www.pelargonium-trade.com.
Campaniile sunt și vor rămâne active în 22 de țări, printre care și România, până în februarie 2026. Primul sezon de mușcate, care a avut loc în această primăvară, se încheie. Acum începe pregătirea materialelor pentru campania despre crăciunițe, care se va desfășura în toamnă și iarnă.
Printre cele mai importante repere ale campaniei din România de până acum se numără lansarea în România a site-ului muscata-mea.eu, cooperarea cu centrul comercial Sun Plaza și Florăria Iris în cadrul evenimentului Flower Expo, coperta revistei Casa și Grădina din mai-iunie, concursurile de la Național FM și de pe pagina de Facebook În floare, rezultate cu participarea a peste 52.000 de persoane, expedierea mai multor comunicate de presă despre mușcate.
În fiecare an, în Europa sunt produse aproximativ 100 de milioane de crăciunițe și aproximativ 400 de milioane de mușcate de către producători autorizați. Deoarece aceste plante se completează sezonier perfect – un sezon începe la scurt timp după ce se termină celălalt – mulți grădinari cresc ambele tipuri de plante.
Ambele produse sunt adesea cultivate și vândute la nivel regional sau local, ceea ce înseamnă emisii de transport mai mici și grijă față de mediu. UE are ca scop să îi ajute pe producătorii agricoli europeni să-și vândă produsele pe o piață globală din ce în ce mai competitivă, oferind în același timp locuri de muncă și creștere economică.
Campaniile de promovare finanțate de UE sunt concepute pentru a deschide noi oportunități de piață pentru fermierii din UE și pentru industrie în general, precum și pentru a-i ajuta să-și dezvolte afacerea existentă.
Pelargonium for Europe (Mușcate pentru Europa)
Pelargonium for Europe este o inițiativă de marketing a crescătorilor europeni de mușcate Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis / P. van der Haak Handelskwekerij, Selecta One și Syngenta Flowers.
Inițiativa a fost fondată în 2016 cu scopul de a promova și asigura vânzările de mușcate pe termen lung. Campania este acum activă în 22 de țări. În Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, România și Slovacia activitățile sunt extinse și susținute prin finanțare UE, ca parte a campaniei UE „Stars Unite a Europe in Bloom”.